کلنگ زنی بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین

عملیات اجرایی بزرگراه نقده – پیرانشهر – تمرچین به طول ۳۳ کیلومتر با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ استاندار آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین گفت: این بزرگراه به طول ۳۳ کیلومتر با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شد و اجرای  آن  نقش مهمی در توسعه و آبادانی این منطقه خواهد داشت.
محمد مهدی شهریاری افزود: مرز تمرچین از مرز‌های مهم و پرتردد زمینی است و بهسازی مسیر‌های منتهی به این مرز ترانزیتی موجب تسهیل تجارت می‌شود.
وی ادامه داد: دولت توسعه مسیر‌های ارتباطی را در دستور کار قرار داده است تا زمینه‌های پیشرفت و آبادانی مناطق مختلف کشور فراهم شود.
معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور نیز در این آیین گفت: حدود ۱۳ هزار کیلومتر راه آهن، آزادراه، راه اصلی و بزرگراه در دست ساخت است که به گونه به آذربایجان غربی ختم می‌شود یا از آن منشا می‌گیرد.
محمدرضا کدخدا زاده ادامه داد: مرز تمرچین یکی از رده‌های حائز اهمیت در حوزه حمل و نقل کشور بوده و سالانه هزاران تن کالا از آن صادر می‌شود که این نشان از اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این منطقه است.
وی اضافه کرد: توسعه اقتصادی در هر کشوری نیازمند توسعه مسبر‌های ارتباطی است و آذربایجان غربی پتاتسیل خوبی برای توسعه مسیر‌های ارتباطی و رونق چرخه اقتصادی دارد.
بر اساس این گزارش، توسعه راه‌های منتهی به پیرانشهر به علت ترانزیتی بودن این شهرستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
گمرک تمرچین پیرانشهر از مراکز مهم صادراتی کشور است که از سال گذشته به اداره کل ارتقا یافته و در حال توسعه است.
مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در توسعه اقتصادی منطقه چشمگیر است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ح


احداث بزرگراه نقده – پیرانشهر - تمرچین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.