سامانه سنا اعلام کرد؛

افزایش چند پله‌ای یورو در بازار ثانویه/ پتروشیمی‌ها تمام قد در بازار فعالیت کنند

نرخ انواع ارز در بازار ثانویه امروز با سوار شدن بر قطار صعود قیمت، یورو را از رقم ۹.۱۳۰ تومان به ۹.۲۸۴ تومان رساند.

نوسانات داغ بازار ثانویه/افزایش چند پله‌ای یوروبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نرخ انواع ارز در  بازار ثانویه امروز با سوار شدن بر قطار صعود قیمت، یورو را از رقم ۹.۱۳۰ تومان به ۹.۲۸۴ تومان رساند.

نوسانات در سایر اسعار دیگر هم  رخ داد که به اعتقاد کارشناسان این بخش، علت این نوسانات به عرضه ارز پتروشیمی‌ها در این بازار بستگی دارد. اما  بعضا برخی از این صادرکنندگان از تزریق ارز حاصل از صادرات خود به طور کامل  مقاومت می‌کنند  و این امر موجب افزایش نسبی برخی روزهای هفته می شود این درحالیست که بارها از سوی مقامات اعلام شده است که حضور 100 درصدی پتروشیمی ها در این بازار موجب، بازگشت آرامش و کاهش قیمت خواهد شد.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع اشاره کرده و می گوید: باید اجازه داده شود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی ها در بازار ثانویه ارز معامله شود تا به بازار به نرخ منطقی رسیده و ثبات برقرار شود.

در نهایت هر یورو ۹.۲۸۴ تومان، دلار ۸.۰۳۳ تومان، یوآن چین ۱.۱۳۱ تومان و درهم امارات نیز با کاهش قیمت نسبت به روز قبل ۲.۰۹۱ تومان معامله شد.

نوسانات داغ بازار ثانویه/افزایش چند پله‌ای یورو

انتهای پیام/

آخرین تحولات بازار ثانویه در معاملات ۷ شهریور ۹۷

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار