۴۰ میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تحت پوشش بودن حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور توسط بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در حاشیه افتتاح ساختمان‌های بیمه سلامت شش شهرستان با اعلام این خبر گفت: دولت تمام بیمه‌ها را موظف به کاهش پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیماران تا ۲۵ درصد کرده است و تلاش می‌شود تا خانواده بیماران دغدغه بیشتری در زمینه تامین هزینه‌های درمان نداشته باشند.

وی گفت: هم اکنون پرداخت‌های بیمه سلامت به داروخانه‌ها و دانشگاه تقریبا به روز پیش می‌رود و در این بین دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۳۵ میلیارد تومان دریافت کرده است.

موهبتی با بیان اینکه هم اکنون ۸۵ درصد مردم کشور تحت پوشش خدمات بیمه‌های درمانی قرار دارند به اهداف سازمان متبوع خود در سال ۹۷ اشاره کرد و ابراز داشت: استقرار سازمان الکترونیک جهت تسریع و تسهیل فرآیند ارایه خدمات بیمه ای، کنترل و رفع همپوشانی‌های بیمه ای، مدیریت منابع و مصارف، نظارت بر اجرای راهنما‌های بالینی همچنین منظم کردن پرداخت‌های بیمه‌ای اولویت کاری ماست.

در این مراسم ساختمان‌های اداری شهرستان‌های ملکان، عجبشیر، چاراویماق، کلیبر، سراب و خدآفرین با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد. 

 

انتهای پیام/ش

۸۵ درصد مردم کشور تحت پوشش خدمات بیمه‌های درمانی قرار دارند

برچسب ها: بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.