دادستان عمومی و انقلاب بجنورد:

داروها در شریط نامناسب احتکار شده اند/کور شدن کودک با قطره دو هزار تومانی کذب است

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد کشف انبارهای دارو در بجنورد که در شرایط غیر بهداشتی و نامناسب نگهداری می شدند را به طور شفاف اعلام کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مسلم محمد یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد پیش ازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی پیرامون اظهار نظرهای مختلفی که برای انبارهای غیرمجاز دارو مطرح شده بود، اظهار کرد: متاسفانه یکی از انبارهای کشف شده در محل دبیرستان غیرانتفاعی بوده که اقلام دارویی به صورت غیر استاندارد و نامناسب نگهداری می شد و مربوط به یکی از مسئولان ناظر بر حوزه انبار معاونت غذاو دارو بوده است.

یاران افزود: در این انبار غیر استاندارد ۱۲ هزار سُرُم در معرض نور مستیقم خورشید قرار داشتند.

وی تصریح کرد: کشف انبارهای غیرمجاز در خراسان شمالی، متاسفانه اظهارنظر برخی متولیان غذا و داروی این استان مبنی بر احتکار نکردن  اقلام دارویی و پیروی از دستور وزارت بهداشت را به همراه داشت.

دادستان بجنورد اضافه کرد: همچنین انباری دیگری که اقلام دارویی در شرایط نامطلوب نگهداری می شد کشف، که در گذشته معاونت غذا و دارو از وجود آن اطلاع داشته اما اقدامی انجام نداده است.

یاران ادامه داد: انباری دیگر در شهرک صنعتی که به عنوان شهرک کارگاهی است کشف شد در حالی که مقررات وزارت بهداشت چنین اجازه ای برای نگهداری دارو را نداده است.

وی گفت: متاسفانه در خراسان شمالی انبار دارویی متمرکز مناسب و استاندارد برای نگهداری حجم زیاد دارو وجود ندارد و این دغدغه تمامی داروسازان استان است.

دادستان بجنورد اعلام کرد: بنده به عنوان مدعی‌العموم در راستای حقوق عامه با متولیان این حوزه به منظور راه‌اندازی انبار متمرکز و استاندارد جهت نگهداری داروها مکاتبه داشته ام و جدا مطالبه گری نیز خواهم کرد.

یاران گفت: امیدواریم به‌زودی این مطالبه اجرایی شود تا دیگر شاهد انبارهای غیرقانونی و نابسامان در استان نباشیم.

وی همچنین درباره ورود دادستانی در راستای مبارزه با اخلالگران اقتصادی، بیان کرد: براساس مطالبه مقام معظم رهبری و بخشنامه رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور، تمامی دادستان های مراکز استان ها و شهرستان ها موظف اند در راستای مبارزه با اخلالگران اقتصادی به مجموعه تعزیرات حکومتی کمک کنند.

دادستان بجنورد در ادامه درباره پرونده یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد که با ساخت کلیپ کور شدن کودک را به نمایش گذاشته بود، گفت: پرونده این فرد در شعبه ۴ بازپرسی تشکیل و در حال بررسی است.

یاران با بیان اینکه خانواده کودک اظهار و تحقیقات کامل توسط بازپرس پرونده انجام شده است، عنوان کرد: شاکی و خانواده کودک، کور شدن کودک به علت قطره دو هزار تومانی را کذب اعلام کردند.

وی افزود: طبق گفته خانواده کودک، آنان برای موضوعی دیگری به شورا مراجعه کرده بودند که به آنان برای تهیه کلیپ پیشنهاد داده شد.

دادستان بجنورد همچنین درباره مسمومیت اهالی روستای صندل آب گفت: درراستای حقوق عامه و شکایاتی که افراد داشته بودند، به طور جدی ورود پیدا کردیم و هنوز نتایج نهایی آزمایش های گرفته شده از آب منطقه اعلام نشده است.

انتهای پیام/ب

توضیحات دادستان بجنورد درباره کشفیات انبارهای دارو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.