توزیع ۱۱۰ میلیارد ارزش افزوده در بین دهیاری‌ها و مناطق روستایی استان قزوین

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از محل منابع ارزش افزوده به روستا‌های دارای دهیاری و ۵ میلیارد تومان هم به روستا‌های فاقد دهیاری استان تعلق گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین در جمع خبرنگاران گفت: ادر استان  ۶۳۰ روستای دارای دهیاری و ۱۹۳ روستای بدون دهیاری است.

به گفته نجفی، امسال و در هفته دولت ۳۵۴ طرح به ارزش ۲۹۷ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال در حوزه زیرسازی و آسفالت معابر، خدمات عمومی، فضا‌های سبز و بوستان ها، سالن‌های ورزشی، آتش نشانی روستا‌های استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی و بانک سینا به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه طرح‌های گرشگری، صنعت و کشاورزی، تفاهم نامه با بنیاد برکت و بانک پارسیان به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش گردشگری و کشاورزی و تفاهم نامه با پست بانک به ارزش ۱۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از جمله اقدام‌های صورت گرفته در سال جاری است.

نجفی، اجرای جشنواره فرهنگ و تمدن دیلمان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و برگزاری نخستین استارتاپ روستایی کشور را از دیگر اقدام‌های در دست اجرای حوزه دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین برشمرد.

وی افزود: امسال برای ایجاد ۲ هزار و ۵۷۰ فرصت شغلی در روستا‌های استان یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 ۶۳۰ روستای  استان قزوین دارای دهیاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.