جرعه‌ای از غدیر؛

ولایت محدود به یک حادثه تاریخی و جغرافیا نیست + فیلم

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اهمیت خطبه غدیر درباره واقعه غدیر و نمود آن در جوامع امروزی گفت.

ولایت محدود به یک حادثه تاریخی و جغرافیا نیست + فیلمبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛چند سالی است که در تقویم این کشور روز عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است، ایامی که بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان، آن را در کشور خود جشن می گیرند و مبلغان به ترویج فرهنگ ولایت‌مداری می پردازند.

بر همین اساس، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک سخنران و کارشناس علوم دینی - قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به برخی سوال های مطرح شده درباره اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: ولایت امیرالمومنین (ع) امتحان بزرگی است که می توانیم بگوییم انسان ها را به دو دسته تقسیم کرده‌است. ابتدا کسانی که نور و تولی ولایت را داشتند و در آن گام برداشتند و دیگری گروهی که در طول تاریخ توانستند لیاقت ولایت‌مداری را از آن خودشان کنند.

وی ادامه داد: موضوع ولایت در جامعه ما هم کاربرد دارد، ولایت مربوط به یک برهه تاریخی یا جغرافیای خاصی نیست. این یک رود خروشانی است که باید دید چه کسانی آن را پذیرفته‌اند و چه کسانی از آن دوری جستند، درواقع ولایت‌عهدی امیرالمومنین (ع) امروز نیز ادامه دارد و مسیر خود را طی می کند.

*شما در ادامه می توانید سخنرانی کامل حجت الاسلام والمسلمین سرلک در ویدیو زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۲:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
بارها گفت پیغمبر که علی جان من است هم به جان علی وجان محمد صلوات عیدغدیر خم برهمگان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
غدیر از مهمترین رویدادهای تاریخ هست که پیامبر بعد از بازگشت از حج به فرمان پروردگار حضرت علی ع را وصی و جانشین خود قرار داد و به همه فرمود هرکه من مولای ش هستم پس علی مولای اوست...
آخرین اخبار