همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید موسی جدیدی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید موسی جدیدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید موسی جدیدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید موسی جدیدی سال ۱۳۴۷ در روستای قبانکندی از توابع شاهین دژ در یک خانواده مذهبی و مؤمن به دنیا آمد و تحصیلات خود را با توجه به شروع جنگ تحمیلی و شوق اعزام به جبهه ناتمام گذاشت
همواره از یک نوع اعتماد به نفس و جدیت در انجام کارهایش برخوردار بود و با توجه به عشق وافری که به اجرای فرامین حضرت امام (ره) در وی بود، با شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی صهیونیستی عراق مشتاقانه سلاح مبارزه و پیکار را در آغوش کشید و مدرسه عشق و شهادت را بر کلاس درس و مدرسه و علم ترجیح داد. با عین الیقین به وصال معشوق رسید و راه صد ساله را یک شبه طی کرد و در عملیات افتخار آیمز شلمچه کربلای ۵ در تاریخ ۱۳۶۵/۱/۱۵ به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید موسی جدیدی
بسم ا... الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون
از خدائیم و به طرف او می‌رویم.

اینجانب موسی جدیدی که بنده گناهکار می‌خواهم وصیتی به بازماندگان بگویم، ولی متأسفانه این زبان شرمنده و گناهکار چگونه دهان باز کنم و کلامی نسبت به شهادت یا وصیتنامه شهید بگویم. ولی قسمتی از وصیتم را به بازماندگان و خانواده ام و ملت عزیز و شهیدپرور ایران اشاره می‌کنم که بعد از بنده گناهکار به طرف خداوند حق تعالی بروید و راه و روش معصومین و امامان را ادامه دهید و تا خونی که در رگتان وجود دارد با دشمن کفار بجنگید و نگذارید که به میهن عزیزمان اشغال کند و به دوستان و رفیقان و برادران بسیجیم وصیتم این اینجاست که بعد از بنده گناهکار دست از دامن رهبر عظیم الشأن برندارید و به سخنان فرمانده کل قوا گوش بدهید تا اینکه راه و روش پیامبران و امامان را در جهان برپا کنیم و حکومت جمهوری اسلامی در تمامی نقاط دنیا برجا باشد و قرآن و اسلام را پیاده کنیم.
وصیتم به برادران خودم و فامیلان و بازماندگان خودم این است که بعد از بنده گناهکار در نماز جماعت‌ها و نماز جمعه‌ها شرکت کنید و در دعای و نیایش و راز و نیاز با خداوند متعال بیشتر کوشش و اهمیت دهید و به نماز‌های مستحب و غفیله و نماز‌های شب بیشتر اهمیت دهید و با اعمال گناهکار به بازماندگان می‌گویم که به جبهه بروید و با دشمن کافر بجنگید و کشته و یا شهید بشوید. در راه خداوند همانا که معصومین (ع) فرمودند:
«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا... امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون»
«همانا کسانی که در راه خداوند کشته و یا شهید می‌شوند، گمان نبرید که آن‌ها مرده اند، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.»
بارال‌ها گناهان را با بزرگی و عظمت خود ببخش و بارال‌ها گناهان من را که در این دنیا نافرمانی کرده ام، ببخش و بار خدایا پیروزی نهایی ما را هر چه سریعتر به رزمندگان جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص مسلمین دنیا عنایت فرما و خداوندا به رهبر عظیم الشأن عمر طولانی عطا فرما و وجودش را از سر مسلمین جهان برندار و پیروزی را از خداوند متعال به رزمندگان اسلام خواهانیم و در آخر وصیتم به مادرم این است که زیاد ناله و زاری بعد از مردن من نکند.
اجرکم عندا...
آن کسی که نگران من بود پدر بود
آن کسی که در غم من بود، مادر بود
گر خاطرات به یادم افتد
دلم ز. عشق تو گریان می‌افتد
مکن از عشق من گریه و زاری
منم با عشق تو سیراب همیشه
۶۵/۹/۳
هدیه برای دوستان
تو‌ای عشق من گریان در آنجا
منم از عشق تو گریان در اینجا
۶۵/۱۰/۱۰

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید موسی جدیدی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.