کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان:

طوفان سیستان را در نوردید /مردم از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در شمال استان به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

مرتضی فرجی درگفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : براساس نقشه‌های همدیده گری؛ در پی این شرایط جوی نامطلوب حداکثر غلظت گرد و غبار معلق در هوا در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل ۲۴۸۷ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است افزود: در واقع غلظت ذرات معلق در هوای زابل به حدود ۱۷ برابر حد مجاز رسیده است.

فرجی افزود: تا پنجشنبه هفته آینده پنج شهرستان منطقه سیستان واقع در شمال استان با طوفان و گرد و خاک روبه رو می‌شوند.
کارشناس هواشناسی افزود: در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید و گرد و خاک موجب می‌شود دید افقی و کیفیت هوا به‌شدت کاهش پیدا کند لذا توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: از صبح فردا همراه با افزایش بیشتر شدت وزش باد، در شهر‌های منطقه سیستان وزش باد خیلی شدید گاهی با سرعتی معادل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سبب وزش طوفان و گرد و خاک و افزایش شدید غلظت غبار می‌شود.

فرجی گفت: در پی این شرایط نامطلوب جوی محور مواصلاتی زابل- نهبندان تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

 

انتهای پیام/ی

 

وضعیت هشدار در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.