کشف ۳ انبار احتکار دارو در ممسنی

رئیس‌کل دادگستری فارس از کشف سه انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی و یک انبار بزرگ مواد غذایی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر بازرسی از محل انبار اقلام دارویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی، گفت: درنتیجه این بازرسی مقادیر قابل‌توجهی انواع دارو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه دارو‌های مکشوفه شامل اقلام متعدد ازجمله دارو مجاز، غیرمجاز و دارو‌های گران قیمت و کم یاب بوده است، افزود: پس از کشف انبار اول دو انبار دیگر احتکار دارو در این شهرستان کشف شد.

القاصی از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و گفت: فرد دستگیرشده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه طبق نظر اولیه کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش دارو‌های کشف‌شده قریب به ۴۵ میلیارد ریال است، ادامه داد: شب گذشته با دستور قضایی بیش از ۳۰ کامیونت دارو از انبار‌های غیراستاندارد به انبار‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم در راستای تفکیک دارو‌های تاریخ‌مصرف گذشته از دارو‌های سالم صادر شد.

وی بیان کرد: پرونده مطروحه در دادسرای شهرستان ممسنی در حال بررسی و تکمیل تحقیقات و اخذ گزارش‌های کارشناسی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین با اشاره به کشف انبار بزرگ احتکار مواد غذایی دریکی از مناطق شیراز گفت: متهم این پرونده نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده مواد غذایی با قرار صادره از سوی دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در بازداشت به سر می‌برد و انبار موردنظر با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب شد.

القاصی با بیان اینکه از این انبار مواد غذایی بیش از یک هزار تن انواع کالا کشف گردیده گفت: ارزش تقریبی این کالا‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با محتکران مایحتاج ضروری مردم همچون گذشته عزم و اراده راسخ دارد افزود: به لحاظ عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و حساسیت‌های موجود اطلاع‌رسانی از اقدامات و برخورد‌ها قاطع دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر

کشف و ضبط داروهای غیرمجاز

برچسب ها: دادگستری ، قاچاق ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.