زندگی هولناک کودکان مهاجر در اردوگاه‌های آمریکا

آسوشیتدپرس در مطلبی به بررسی خطراتی که کودکان مهاجر در اردوگاه‌های آمریکا با آن‌ها مواجه هستند، پرداخت.

زندگی هولناک کودکان مهاجر در اردوگاه‌های آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات السالوادور اعلام کردند سه کودک السالوادوری که پس از عبور از مرز و وارد شدن به آمریکا از والدینشان جداشده بودند، در اردوگاه‌هایی در آریزونا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. 

لیدووینا ماگارین، معاون وزیر روابط خارجی در امور تبعه السالوادور در خارج از کشور اعلام کرد مقامات گزارش‌هایی در ارتباط با سوء استفاده از کودکان دوازده تا هفده ساله از سوی کارگران در اردوگاه‌های مهاجران که مکانشان فاش نشد، دریافت کرده اند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "این اقدامات تعرض و سوء استفاده جنسی محسوب می‌شوند." او افزود دولت السالوادور در حال کمک گرفتن از وکلا برای این خانواده هاست و آن‌ها هستند که باید در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌ها تصمیم گیری کنند.

این خبر در حالی افشا شد که دولت ترامپ با انتقاد‌های شدیدی در ارتباط با کند بودن روند به هم ملحق کردن خانواده‌های از هم جدا شده، مواجه است. بیشتر خانواده‌ها به یکدیگر پیوسته اند، اما صد‌ها تن دیگر همچنان از هم جدا هستند.

ماگارین گفت دولتش آمریکا را برای آغاز روند ملحق کردن کودکان به خانواده هایشان تحت فشار قرار می‌دهد. وی افزود: کودکان باید در سریع‌ترین زمان ممکن اردوگاه‌ها را ترک کنند، زیرا در این مراکز به شدت آسیب پذیر هستند. 

در اواخر ماه ژوئیه، وب سایت خبری پروپابلیکا گزارش داد پلیس دست کم صد و بیست و پنج گزارش از سال دو هزار و چهارده در ارتباط با آزار‌های جنسی در مراکزی دریافت کرده است که کودکان مهاجر در آنجا نگهداری می‌شوند.

ماه گذشته، پلیس آریزونا اعلام کرد یک امدادگر سابق در یک موسسه غیردولتی که کودکان جدا شده از والدینشان در آنجا به سر می‌بردند، به سبب ایجاد مزاحمت برای یک دختر چهارده ساله در فینیکس دستگیر شد. در آن زمان، این سازمان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد که آیا آن دختر از خانوده اش جداشده بود یا خیر. اما کارمند مذکور اخراج شد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی آمریکا، صد و نود و یک کودک السالوادوری طی ماه‌های اخیر در مرز از والدین خود جدا شدند و هجده تن از آن‌ها همچنان در اردوگاه‌ها به سر می‌برند و منتظر پیوستن به والدینشان هستند.

آمار دولت السالوادور نشان دهنده کاهش چهل و هشت درصدی مهاجرت از این کشور به آمریکا طی امسال و در مقایسه با سال دو هزار و هفده است. تخمین زده شده دو و نیم میلیون السالوادوری در آمریکا زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
زندگی هولناک کودکان کار . کودکانی که در کنار خیابان میخوابند در پارک ها . کودکانی که آینده ای ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
چرا این کودکان از خانواده هاشان جدا میشوند؟جز اینکه یک سری آزمایشات روی آنها انجام دهند و از آنها به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کنند و یا مورد استفاده جنسی قرار بگیرند؟
چقدر بی مسولیتند پدر مادرانی که کودکانشون را به این جانیان میسپارند!
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۰:۳۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
همه در فکر بچه ها باشیم. بچه ها معصومند و دوست داشتنی . هیچ کس حق ندارد دل بچه ای را بشکند. با ایجاد رفاه و امنیت به کودکان خدمت نماییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
مسولسین یه فکری برا گرونی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
یه فکری برا گرونی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
چرا به داد ما جوانان این سرزمین نمیرسید از بس گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
ای کاش به زندگی هولناک مردم هم می پرداخت که در گرونی،بیکاری،... دارن دست و پا میزنن.
آخرین اخبار