بازفید: دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای فجایعی با مبنای هسته‌ای آماده شده است

پایگاه اینترنتی بازفید نوشت نگرانی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از رویکرد کره شمالی موجب شده است آنان برنامه‌ای برای آمادگی به منظور وقوع انفجار‌های هسته‌ای راه‌اندازی کنند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت رسانه‌ای بازفید آمریکا اعلام کرد مقامات دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که از رویکرد غیرقابل پیش‌بینی کره شمالی نگران هستند، برنامه عملیاتی در صورت وقوع حوادث فاجعه‌بار به ویژه در خصوص انفجار‌های هسته‌ای گسترده را بر فراز 60 شهر بزرگ آمریکا راه‌اندازی کردند.

شرکت رسانه‌ای بازفید با استناد به اظهارات سخنگوی سازمان مدیریت بحران فدرال اعلام کرد دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای فجایعی با مبنای هسته‌ای آماده شده است.

مسئله استفاده از کلاهک هسته‌ای ضعیف شده که ممکن است از سوی تروریست‌ها مورد استفاده قرار گیرد و همچنین انفجار‌های هیدروژنی صورت گرفته از سوی عوامل دولتی روز بیست و سوم اوت در واشنگتن مطرح شد.

به گفته لوئیس گارسیا، مدیر بخش هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی سازمان مدیریت بحران فدرال، این سازمان همچنین سناریوی احتمالی حمله با بمب هسته‌ای، حمله سایبری، حمله با بمب الکترومغناطیسی و بمب بیولوژیک علیه آمریکا به طور همزمان را بررسی می‌کند.

تاکنون سازمان مدیریت بحران آمریکا برنامه علملیاتی برای مقابله با انفجار هسته‌ای با قدرت بین یک تا ده کیلوتن در اختیار داشت که پایین‌تر از قدرت بمب‌های اتمی است که در سال ۱۹۴۵ در هیروشیما و ناگازاکی مورد استفاده قرار گرفت و بیش از دویست هزار تن را کشت. پس از حمله یازدهم سپتامبر سال دوهزار و یک در نیویورک و واشنگتن انفجار یک بمب دست‌ساز ضعیف محتمل‌ترین سناریوی حمله به آمریکا بود.

اما سال گذشته کره شمالی یک بمب هیدروژنی را با قدرت ۲۵۰ کیلو تن آزمایش کرد که معادل کلاهک موشک‌های قاره پیمای آمریکا بود. این آزمایش‌های کره شمالی هشداری برای پنتاگون بود.

هم‌اکنون، پناهگاه‌های دولتی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مراقبت در برابر تشعشع در اختیار دارند، اما میزان مواد لازم برای مراقبت در برابر سوختگی بسیار ناچیز است. کارشناسان پزشکی انجمن سوختگی آمریکا به دلیل شمار اندک متخصصان سوختگی در این کشور به ویژه برای درمان کودکان نگران هستند.

طبق برنامه سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا، پس از انفجار هسته‌ای احتمالی، شش هزار پزشک، پرستار و دیگر کارکنان بهداشتی باید برای کمک به غیرنظامیان انجام وظیفه کنند که البته این رقم از دیدگاه کارشناسان بسیار ناچیز است.

دو تصور غلط مانع از توسعه برنامه عملیاتی موثر در صورت انفجار هسته‌ای می‌شود. نخست اینکه زندگی در مناطق دور از شهر‌های بزرگ پس از حمله هسته‌ای تغییری نخواهد کرد. این در حالی است که در واقعیت چنین حمله‌ای ضربه سنگینی برای تمامی منابع جهانی خواهد بود.

دوم آنکه انفجار همه چیز را در سر راه خود نابود خواهد کرد و به همین دلیل هرگونه برنامه‌ای برای مقابله با فاجعه ناکارآمد است. اما در واقعیت تشعشعات شدید رادیواکتیو و سوختگی‌های شدید هم قابل درمان است و باید درمان شود.

انتهای پیام/

آماده شدن آمریکایی‌ها برای احتمال حمله هسته‌ای کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار