شهرستان زهک عضو گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زهک گفت: شهرستان زهک عضو گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) شد

شهرستان زهک عضو گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از   زاهدان  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عبدالکاظم میرشهرکی گفت: شهرستان زهک عضو گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) شد و اولین نشست اعضای این گروه با حضور رئیسان ادارات میراث فرهنگی شهرستانهای یاد شده در زرند کرمان روزهای پنجم و ششم شهریور ماه ۹۷ برگزار شد.

میر شهرکی افزود: علاوه بر شهرستان زهک شهرستانهای زرند، بافق، دامغان و بجستان نیز به عضویت گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) درآمدند.

این مسئول ادامه داد: در این نشست تفاهم نامه و پیمان خواهر خواندگی شهرهای یادشده و ایجاد مسیر جدید گردشگری کویری نیز امضا شد.

وی گفت: در این نشست، شهرستان زهک به عنوان یکی از شهرهایی که ظرفیتهای گردشگری زیاد و زیرساختهای مناسب تاریخی و اقامتگاهی دارد به عنوان عضو اصلی گروه متعهد شد تا با پایبندی به اساسنامه گروه در راستای ارتقاء گردشگری شهرهای عضو با استفاده از ظرفیتهای اقامتگاه های بوم گردی روستای هدف گردشگری قلعه نوو آژانس های گردشگری فعالیتهای خود را برنامه ریزی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زهک خاطرنشان کرد: پیمان خواهرخواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمنداست که به منظور تبادل اطلاعات، تجارب و توسعه مناسبات گردشگری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی یک جامعه با جامعه شهری و روستایی مشابه برقرار می شود.

وی تاکید کرد: پیمان خواهرخواندگی ظرفیت لازم را برای مشارکت شهرها فراهم می کند که این امر باعث توسعه پایدار شهرهای هم پیمان شده و رونق بیشتر صنعت گردشگری و تبادل آموزش صنایع دستی را در پی دارد.

میرشهرکی ابراز امیدواری کردکه به دنبال این تفاهم نامه تلاش شود تا با برگزاری جلسات کارشناسی و فعالیت های فرهنگی مختلف بتوان نکات مثبت بومی محلی و ملی خود را صادر کرد و از نکات مثبت فرهنگی و اقتصادی وگردشگری طرفهای دیگر الگوبرداری شود.
گفتنی است؛ شهرستان زهک دارای ۱۶۱ اثر تاریخی و طبیعی می باشد که تاکنون ۷۸ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و آثار شاخص و مهم و جذاب تاریخی، فرهنگی، طبیعی، گردشگری و اقامتگاهی دراین شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/س

شهرستان زهک عضو گروه گردشگری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.