مسئولان به صورت دانش‌بنیان و جهادی عمل کنند

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم اقتصادی آمریکا و جهان غرب علیه ایران اسلامی گفت: مسئولان برای مقابله با این تهاجم باید شبانه‌روز بر اساس ظرفیت‌های داخلی به صورت دانش‌بنیان و جهادی عمل کنند.

مسئولان به صورت دانش‌بنیان و جهادی عمل کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک عید سعید غدیر خم با بیان اینکه مسیر بهشت و جهنم از دنیا آغاز می‌شود اظهار داشت: خداشناسی، شناخت شیطان و دوری از آن، شناسایی حق و حقیقت و پیروی از آن مسیر رسیدن به سعادت و کمال در دنیا و آخرت است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، شاخص‌های حکومت علوی را برشمرد و با بیان اینکه عامل سنجش دولت‌ها عدالت، پاک‌دامنی، پارسایی و با مردم بودن است خاطر نشان کرد: آلوده نبودن عناصر اجرایی به مسائل شخصی، مالی و اخلاقی، داشتن زهد و تقوا و اسلامی زندگی کردن و مردمی بودن باید سرلوحه کار دولت مردان قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر، به شرایط اقتصادی کشور و تهاجم اقتصادی آمریکا و کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: مسئولان برای مقابله با ترفند‌ها و دسیسه‌های دشمنان باید حجم فعالیت‌ها را شبانه‌روزی کنند، چون دشمن زمان نمی‌شناسد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های داخلی با مدیریت جهادی در مقابله با ترفند دشمنان افزود: مسئولان باید با بهره جستن از نخبگان و خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات اقتصادی دانش بنیان و جهادی عمل کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر دوری جستن از سیاست انفعالی در عرصه اقتصاد گفت: مسئولان باید سیاست فعال را در عرصه اقتصاد جایگزین سیاست انفعالی کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، تعامل با کشور‌های همسایه را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه نمی‌توان به کشور‌های اروپایی اعتماد کرد افزود: مذاکره با کشور‌های اروپایی ایرادی ندارد، ولی نمی‌توان به این کشور‌ها اعتماد کرد چراکه این کشور‌ها سر سفره جهان استکبار قرار دارند و تیپ فکری این کشور‌ها تعامل سازنده برای ایران نیست.

امام جمعه بوشهر، مذاکره با آمریکا را ممنوع دانست و با بیان اینکه این کشور امتحان خود را در مذاکره با ایران پس داده است تاکید کرد: اتحاد، انسجام، اقتدار و همراه با برنامه صحیح اقتصادی، اقتدار ایران را افزایش می‌دهد و با تحقق این اقتدار دیگر هیچ کشوری نمی‌توانند با ایران رفتار خصمانه‌ای داشته باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر این دو شهید را الگو دولت مردان دانست و تصریح کرد: شهیدان رجایی باهنر الگویی انسان با تقوا، اخلاق مدار، ساده زیست انقلابی، ولایت مدار و جهادی است که باید دولت مردان از این دو شهید الگو بگیرند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری سردار بزرگ مبارزه بااستعمار گفت: ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیس در بوشهر و تنگستان به عنوان روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس لقب گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری با قیام خود درسی به تاریخ آموخت که هیچگاه انگلیس از یاد نمی‌برد خاطر نشان کرد: قیام رئیسعلی دلواری نشان داد که می‌توانیم با دست خالی جلو قدرت‌های زور و تزویر بایستیم.

امام جمعه بوشهر، استان بوشهر را پایتخت مبارزات ضد استعماری ایران دانست و تصریح کرد: پایتخت مبارزات ضد استعماری به سبب مبارزات سرداران بزرگی مانند رئیسعلی دلواری در مقابله با استعمار به استان بوشهر لقب گرفت.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه انگلیس ۴ بار در طول ۲ قرن به استان بوشهر حمله کرد افزود: در این ۴ بار علما، سرداران و مردم از خود حماسه آفریدند و به عنوان تاریخ پرشکوه در استان بوشهر ثبت شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این نیرو افزود: پدافند هوایی در هندسه دفاعی کشور نقش مهم و تاثیرگذاری دارد که از خدمات این نیرو و پدافند هوایی مستقر در استان بوشهر قدردانی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر از خدمات دست اندرکاران برگزاری مراسم جشن غدیر و دهه امامت و ولایت در استان بوشهر قدردانی کرد.

انتهای پیام/م

مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور جهادی عمل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.