چلسی و لیورپول به دنبال چهارمین پیروزی پیاپی/بازگشت هیجان به تاردینی با حضور یووه و رونالدو

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (۱۰ شهریور) پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی کنیم.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (۱۰ شهریور) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی کنیم.


لیگ برتر انگلیس


 لسترسیتی - لیورپول (ساعت ۱۶)


صدرنشین رقابتهای لیگ جزیره در چهارمین ایستگاه از این رقابتها در ورزشگاه کینگ پاور میهمان لسترسیتی است.  شاگردان کلوپ فصل را خوب آغاز کردند و با سه پیروزی پیاپی به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به بقیه تیم های ۹ امتیازی( چلسی،  تاتنهام و واتفورد) در صدر جدول قرار دارند.  لیورپولی ها در فصل نقل و انتقالات به خوبی نقطه ضعف فصول اخیر خود یعنی خط دفاع را با خریدهایشان برطرف کردند و این تیم در این فصل تاکنون گلی دریافت نکرده است.

لسترسیتی نیز تاکنون فصل بدی را نداشته است. آنها فصل را با شکست مقابل منچستریونایتد آغاز کردند اما سپس دو پیروزی پیاپی به دست آوردند تا شش امتیازی شوند. روباه ها این فصل ریاض محرز یکی از ستارگان چند فصل اخیر خود را از دست دادند اما چند مهره دیگر از جمله رشید غزال هم وطن این بازیکن را جذب کردند.البته جانشین محرز هنوز در جمع روباه ها جا نیفتاده است و در سه بازی اول تنها ۴۱ دقیقه بازی به او رسیده است و منتظر نخستین حضور ثابت در ترکیب لستر است.

  • لسترسیتی سه بازی از چهار بازی خانگی اخیر خود را مقابل لیورپول برده است.
  • لیورپول هشت دیدار از ۱۲ بازی اخیر خود را مقابل لستر پیروز شده است.
  • لیورپول چهار بازی آخر خود را در لیگ جزیره بدون دریافت گل برده است که این رکورد از دسامبر ۲۰۰۵ بی سابقه است.
  • آلیسون دروازه بان لیورپول که تاکنون در این تیم گلی دریافت نکرده است، در صورت کلین شیت در بازی امشب به چهارمین دروازه بان تاریخ لیگ برتر تبدیل می شود که در چهار بازی نخست لیگ جزیره کلین شیت کرده است.

 

ویرایش



چلسی - بورنموث (ساعت ۱۸ و ۳۰‌ دقیقه)
ساری شروعی عالی با تیم چلسی داشت و توانسته سه پیروزی پیاپی همراه با این تیم به دست آورد‌. او علاوه بر کسب نتیجه توانسته بازی زیبا و هجومی همراه با چلسی به نمایش بگذارد که تحسین کارشناسان و هواداران این تیم را برانگیخته است. هواداران تیم آبی پوش لندن در دوران مورینیو و کونته به بازی دفاعی تیمشان عادت کرده بودند اما حالا ساری سبکی متفاوت در این تیم آورده است. جروینیو هافبک جدید چلسی که امسال از ناپولی به چلسی آمد، نقشی تعیین کننده در این سبک بازی چلسی ایفا می کند و در این سه مسابقه توانسته بازی خوبی به نمایش بگذارد. در بازی قبلی چلسی مقابل نیوکاسل، پاس های صحیح او از پاس های صحیح کل تیم نیوکاسل بیشتر بود. فابرگاس نیز همچنان مصدوم است و در این مسابقه نیز بازی نمی کند.
بورنموث نیز شروعی خوب در رقابتهای این فصل داشت. آنها در جدول هفت امتیازی هستند.  البته چلسی نخستین تیم بزرگی است که شاگردان ادی هاو در این فصل در برابرش قرار می گیرند. آسمیر بگوویچ دروازه بان بورنموث امشب مقابل تیم سابقش قرار می گیرد.

 

  • بورنموث فصل گذشته در ورزشگاه استمفوربریج به سه گل چلسی را شکست داد.
  • چلسی دو دیدار از سه دیدار اخیر خانگی خود را مقابل بورنموث باخته است.
  • چلسی تاکنون شش بار در تاریخ لیگ برتر ، چهار دیدار ابتدای فصل خود را برده است.
  • بورنموث در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس شکستی را تجربه نکرده است.

 

ویرایش



منچسترسیتی - نیوکاسل (ساعت ۲۱)
تیم پپ گواردیولا  پس از دو پیروزی پیاپی در شروع لیگ برتر، هفته گذشته دو امتیاز مقابل وولورهمپتون از دست داد و برای عقب نیفتادن از کورس قهرمانی به پیروزی در این بازی احتیاج دارد. کلاغ ها اما فصل را ناامید کننده آغاز کرده اند. دو باخت به چلسی و تاتنهام و تنها یک امتیاز خارج از خانه از کاردیف سیتی دستاورد شاگردان بنیتز تا اینجا بوده است. این تیم اکنون در رده هفدهم جدول قرار گرفته است. بدترین عملکرد تاریخ نیوکاسل مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر رقم خورده و این تیم مدت‌هاست موفق به شکست سیتیزن‌ها نشده است.

سیتی برای این بازی کلودیو براوو، دنیلو، کوین دی بروین و الیاکیم مانگالا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد . میهمان نیز مت ریچی، جنجو شلوی، فلورین لخونه را به دلیل مصدومیت و اسحاق هایدن را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

  • منچسترسیتی در 21 بازی اخیرش در لیگ برتر مقابل نیوکاسل شکست نخورده است. 18 برد و 3 مساوی. این بهترین رکورد آنها مقابل یک تیم لیگ برتری است. نیوکاسل نیز مقابل هیچ تیمی به اندازه سیتی به دردسر نیفتاده است.
  • نیوکاسل هر ۹ بازی آخر خود را در ورزشگاه اتحاد باخته است.
  • نیوکاسل در این سه هفته پایین ترین میزان مالکیت توپ را در لیگ برتر داشته است. 33.5٪. در حالی که منچسترسیتی بعد از چلسی بیشترین مالکیت را داشته است. 68.7٪.
  • سرخیو آگوئرو در هفت بازی خانگی‌ منچسترسیتی در سال 2018 در لیگ برتر به تنهایی 12 گل زده است. درست به اندازه تیم چلسی.

 

ویرایش



برایتون - فولام (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)
(گفته می شود جهانبخش در این مسابقه از روی نیمکت نظاره گر مسابقه است و در ترکیب ثابت برایتون جای ندارد.

کریستال پالاس - ساوتهمپتون ( ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

اورتون - هادرزفیلد  ( ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

وست هم - وولورهمپتون  ( ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)


 بیشتر بخوانید:احتمال نیمکت نشینی جهانبخش برابر فولام/ هیوتن: علیرضا باید صبور باشد


سری آ ایتالیا


پارما - یوونتوس (ساعت ۲۳)
بانوی مقتدر فوتبال ایتالیا ، امسال نیز فصل را خوب و با دو پیروزی آغاز کرد . یووه امسال پرمهره تر از سالهای قبل است و با اضافه شدن رونالدو ترسناک تر از همیشه هستند. هواداران یووه هنوز منتظر نخستین گل رسمی رونالدو به پیراهن تیمشان هستند. یووه امشب در ورزشگاه انیوتاردینی شهر پارما مقابل تیمی تازه پا گرفته قرار میگیرند.

پارما تیم ریشه دار ایتالیا چند سال قبل ورشکست شد و به دسته چهارم فرستاده شد اما آنها توانستند تیم خود را دوباره بسازند و به سری آ بازگردند. پارما در جدول یک امتیازی است و رویای هواداران این تیم پیروزی در مقابل یووه در بازی امشب است.

 

  • سنگین ترین شکست پارما در سری آ، شکست هفت بر صفر مقابل یوونتوس در نوامبر سال ۲۰۱۴ است.
  • پارما در 5 بازی آخر خانگی اش در سری‌آ با نتایج مشابه یک بر صفر موفق به شکست دادن یوونتوس شده است.
  • یووه می خواهد برای سومین فصل متوالی سه دیدار ابتدایی فصل خود را پیروز شود که در تاریخ این باشگاه بی سابقه است.

 

ویرایش

بولونیا - اینتر (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لالیگای اسپانیا

رئال مادرید - لگانس (ساعت 23 و 15 دقیقه)

رئال مادرید فصل لالیگا را با دو پیروزی متوالی آغاز کرده و هفته گذشته با وجود آنکه عقب افتاده بود، مقابل خیرونا کامبک زد و بازی را برد. کریم بنزما در بازی قبل دو بار گلزنی کرد و گرت بیل هم روند گلزنی هایش را ادامه داد تا ستاره های رئال مادرید در غیاب رونالدو باشند. مودریچ که به تازگی علاوه بر اینکه بهترین بازیکن جام جهانی شد، بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ قهرمانان نیز انتخاب شد، در دو بازی ابتدایی رئال نیمکت نشین بود و باید دید لوپتگی در این مسابقه هم از ستاره کروات خود به عنوان بازیکن ثابت استفاده نخواهد کرد یا به ترکیب تیم برنده دست می زند.رئال مادرید و بارسلونا تیم های 6 امتیازی جدول این فصل لالیگا هستند و مادریدی ها باید برای ادامه رقابت با حریف دیرینه، فقط پیروزی به دست آورند

لگانس طی دو بازی اولش نتایج خوبی نگرفته است. آنها ابتدا مقابل اتلتیکو بیلبائو شکست خوردند و مقابل سوسیداد کامبک زدند و بازی را به تساوی کشاندند.

 

  • رئال مادرید هر چهار بازی خانگی خود را در لالیگا مقابل لگانس برده است.
  • لگانس در 8 بازی اخیر خارج از خانه اش در لالیگا شکست خورده است.
  • رئال مادرید از 10 بازی اخیر خانگی اش در لالیگا، 8 پیروزی به دست آورده است.
  • رئال مادرید از 7 بازی اخیرش مقابل لگانس در تمام رقابت ها، در 6 بازی پیروز بوده است.
  • لگانس تنها تیمی است که کریم بنزما در لالیگا مقابلش بازی کرده است و گلزنی نکرده است.

 

ویرایش

سلتاویگو - اتلتیکو مادرید (ساعت 21)

بوندس لیگای آلمان

اشتوتگارت - بایرن مونیخ (ساعت 21)

نیکو کواچ کارش را در بوندس لیگا با بایرن مونیخ با پیروزی آغاز کرد و امشب در دومین گام در ورزشگاه مرسدس بنز مهمان اشتوتگارت خواهند بود.بایرنی ها در این مسابقه به دنبال گرفتن انتقام شکست سنگین فصل گذشته مقابل اشتوتگارت هستند. آخرین بازی دو تیم با پیروزی چهار بر یک اشتوتگارت به پایان رسید که سنگین ترین شکسن فصل بایرن نیز بود. خوان برنانت روز گذشته از جمع باوارایی ها جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست. کومان و گورتسکا نیز در کنار سرژ نابری مصدومان بایرن برای این مسابقه هستند.

 

  • اشتوتگارت اما فصل را با شکست یک بر صفر مقابل ماینز آغاز کرد و امشب در ورزشگاه خانگی خود منتظر اولین امتیاز فصل خود هستند.
  • بایرن مونیخ 28 بار در مسابقات بوندس لیگا در زمین اشتوتگارت پیروز شده و 87 گل نیز به ثمر رسانده است.
  • اگر اشتوتگارت در بازی امشب نیز ببازد، برای پنجمین بار در تاریخشان است که بوندس لیگا را با دو شکست متوالی آغاز می کنند.
  • لواندوفسکی در سه بازی اخیر خارج از خانه بایرن پنج گل زده است.

 

ویرایش

آگزبورگ - بورسیا مونشن گلادباخ (ساعت 18)

بایرلورکوزن - وولفسبورگ (ساعت 18)

اینتراخت فرانکفورت - وردبرمن (ساعت 18)

هوفنهایم - فرایبورگ (ساعت 18)

نورمبرگ - ماینز (ساعت 18)

لوشامپیونه فرانسه

نیم - پاری سن ژرمن (ساعت 19 و 30 دقیقه)

آنژه - لیل (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دیژون - کان (ساعت 22 و 30 دقیقه)

گنگام - تولوز (ساعت 22 و 30 دقیقه)

ریمس - مون پولیه (ساعت 22 و 30 دقیقه)

استراسبورگ - نانت (ساعت 22 و 30 دقیقه)

 

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال در اروپا

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار