معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید توافقی زعفران از کاهش روز افزون قیمت در بازار جلوگیری کرد

طهماسبی گفت:سازمان تعاون روستایی با خرید 67تن زعفران و عرضه به بورس کالا از کاهش قیمت زعفران توسط دلالان جلوگیری کرد.

خرید توافقی زعفران از کاهش روز افزون قیمت در بازار جلوگیری کردمحمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر کاهش خرید توافقی زعفران بر جلوگیری از روند نزولی قیمت در بازار اظهار کرد: ماموریت اصلی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است به گونه ای اگر نرخ فروش جوابگوی قیمت تمام شده و سود باغدار نبود، با خرید توافقی محصول از تنش بازار جلوگیری کند.

وی افزود: سال گذشته با وجود ثبات نرخ زعفران در بازارهای جهانی،دلالان به طور متوسط  قیمت خرید هر کیلو زعفران از کشاورزان را به سبب کسب سود بیشتر 600 هزار تومان کاهش دادند که این امر با انتقاد شدید کشاورزان روبرو شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه 80 درصد زعفران تولیدی صادراتی است،بیان کرد: در شرایطی که اکثر محصول تولیدی به بازارهای جهانی صادر می شود؛بنابراین منطقی نیست که خریداران بدون هیچ دلیلی قیمت زعفران از کشاورزان را کاهش دهند.


بیشتر بخوانید: ایران مرجع تعیین قیمت جهانی زعفران می‌شود


معاون وزیر جهاد کشاورزی خرید توافقی را یک راه برای حمایت از کشاورزان دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی پس از خرید توافقی محصول به منظور شفاف سازی قیمت، اقدام به عرضه محصول در بورس کالا می کند که این امر رضایتمندی مصرف کننده و تولیدکننده را در بر دارد.

به گفته وی اگر وزارت جهاد کشاورزی فریاد رس کشاورزان نباشد،دلالان به سبب کسب سودهای بیشتر قیمت خرید محصول را به طور مداوم کاهش می دهند.

معاون امور باغبانی در پایان تصریح کرد: علی رغم نوسان نرخ ارز، دلالان قیمت خرید زعفران از کشاورزان را کاهش دادند که به همین خاطر سازمان تعاون روستایی با خرید 67 تن زعفران از کاهش روز افزون قیمت در بازار جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

عرضه زعفران در بورس کالا امری موثر در شفاف سازی قیمت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار