یخچال دماوند آب شد + فیلم

تغییرات اقلیمی و گرمایش کره زمین علاوه بر آب کردن یخچال‌ها می‌تواند خسارات زیانباری دیگری را نیز در بر داشته باشد.

گزارش//////هشدار به ایران ؛‌یخچال دماوند آب شدبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که در ضلع شمال شرقی استان مازندران در کوه دماوند شاهد سیلاب های فصلی هستیم اما براساس گزارشات ارسالی چند سالی بود که این گونه سیلاب در این مناطق جاری نشده بود.


بیشتر بخوانید:احتمال وقوع سیلاب در مازندران


گزنک استان مازندران یکی از مناطقی است که این روزها شاهد این چنین سیلاب ها است و با جاری شدن سیلاب خسارات زیادی از جمله به باغات وارد شده است.

به گفته اهالی گزنک، سیلاب های اخیر به دلیل آب شدن (یخ آب های) کوه دماوند است که امسال به دلیل گرمای زیاد به صورت سیلاب های شدید خود را نشان داده است.


بیشتر بخوانید: اگر تمام یخ‌های کره زمین ذوب شود، چه اتفاقی می‌افتد؟+ تصاویر


سرهنگ مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت استان مازندران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حادثه سیل در شهرستان گزنک به دلیل آب شدن یخ های دره یخار در ضلع شمال شرقی کوه دماوند اتفاق افتاده است.

وی افزود: متاسفانه با آب شدن این یخچال چندین ساله، موجب خسارات بی شمار به محیط زیست و فرسایش خاک منطقه شده است .

فرمانده یگان حفاظت استان مازندران تصریح کرد: همچنین سیل اخیر خساراتی از جمله نابودی باغات و جاده ها را به روستاهای اطراف بخصوص روستای گزنک وارد کرده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد چنین سیلابی در این منطقه نبوده ایم و این نیز به دلیل افزایش گرما و آب شدن یخچال بزرگ کوه دماوند بود.


بیشتر بخوانید : گرمایش زمین ماهی ها را کوچک می کند


لازم به ذکر است که تغییرات اقلیم و گرمایش کره زمین علاوه بر آب کردن یخچال ها می تواند خسارات زیان باری دیگری را نیز در بر داشته باشد .

آب شدن یخچال های عظیمی چون کوه دماوند می تواند هشداری برای ایران و جهان باشد؛ چرا که علاوه بر یخچال کوه دماوند، ذوب شدن یخچال های بزرگتر دیگری همچون قطب شمال و جنوب خبر از حادثه عظیمی می دهد که علاوه بر نابودی طبیعت، می تواند به از بین رفتن حیات وحش و به خطر افتادن زندگی انسان ها منجر شود.

بر همین اساس برای کاهش این چنین اتفاقاتی باید تدابیری از جمله کاهش گازهای گلخانه ای، جلوگیری از نابودی مراتع و قطع درختان اندیشید؛ چرا که نابودی مراتع و قطع درختان که در مسیر سیلاب قرار دارند می تواند باعث افزایش خسارات در منطقه شود.

 بر اساس تفاهم نامه پاریس، کاهش تولید گازهای گلخانه ای در دستور قرار گرفته بود که متاسفانه بسیاری از کشورها در این خصوص تاکنون اقداماتی انجام نداده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، خسارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار