آغاز بهداشت روانی از زلزله‌دگان در پی زلزله اخیر کرمانشاه

نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: غربالگری و ارزیابی روانی توسط تیم‌های روانپزشکی انجام می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قدیمی نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به زلزله اخیر ۵.۹ ریشتری در استان کرمانشاه و نحوه حمایت‌های بهداشت و روان از زلزله‌زدگان اظهار کرد: غربالگری و ارزیابی روانی توسط تیم‌های روانپزشکی انجام می‌شود که برای تمام مردمی که در آن مناطق حضور دارند، انجام شد.

وی افزود: وضعیت افرادی که نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند با زلزله اخیر نیز تشدید شد وتیم‌های روانپزشکی که از قبل کار خود را در آن منطقه انجام داده بودند حاضر شده و بار دیگر به حمایت‌های بهداشت و روان پرداختند.

قدیمی بیان کرد: برای زلزله اخیر نیز دو تیم از سوی وزارت بهداشت به منطقه اعزام شده و افرادی که نیاز داشتند که مجدد غربالگری شوند، این کار برای آن‌ها انجام شد.

وی بیان کرد: در سرپل ذهاب روانپزشک مستقر حضور دارد که هفته‌ای ۲ تا ۳ روز نیز به ثلاث باباجانی رفته و بیمارانی که نیاز به خدمت روانپزشکی داشته باشند به او ارجاع و ویزیت می‌شوند.

قدیمی با بیان اینکه شرایط کلی بهداشت روان زلزله‌زدگان فقط به اقدامات وزارت بهداشت مرتبط نمی‌شود، گفت: همه شرایط در اختیار و کنترل وزارت بهداشت نیست، آنچه که به ما ارتباط دارد باید در قالب تیم‌های بهداشت روان شامل روانپزشکی و روانکاوی انجام گیرد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت وزارت بهداشت و سایر دانشگاه‌های کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: شرایطی مانند شغل، مسکن یا موارد دیگر می‌تواند زلزله‌زدگان را تحت فشار روانی قرار داده و مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورد، این موضوع باید توسط ارگان‌های مرتبط مورد توجه قرار گرفته و شرایط روانی زلزله‌زدگان را بهبود بخشند.

نماینده وزیر بهداشت با بیان اینکه در تابستان بیماری واگیری علی‌رغم گرمای هوا در منطقه مشاهده نشد، یادآور شد: همه مراکز بهداشتی مناطق زلزله‌زده، شش روز پس از زلزله به طور کامل بازسازی و خدمات خود را از سر گرفتند ضمن اینکه بیش از ۱۷۰ مرکز بهداشتی در زلزله آسیب جزئی دیده بود که کاملا بازسازی شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۴۵ خانه بهداشت و هفت مرکز سلامت کاملا آسیب دیده که قابل بازسازی نبودند که ساخت جایگزین آن‌ها توسط خیرین آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

شرایط کلی بهداشت روان زلزله‌زدگان فقط به اقدامات وزارت بهداشت مرتبط نمی‌شود

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار