رئیس اداره صمت میبد؛

اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی با عنوان پروژه شناسی ظرفیتهای تولیدِ ملی در میبد

رئیس اداره صمت میبد گفت: طرح پایش واحد‌های صنعتی با عنوان پروژه شناسی ظرفیت‌های تولیدِ ملی در میبد اجرا شد.

حجت الله خلیلی رئیس اداره صمت میبد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: بزرگترین طرح پایش واحد‌های صنعتی با عنوان پروژه شناسایی ظرفیت‌های تولیدِ ملی که با سرعت ودقتِ خاص وبامدیریت سازمان صمت یزد وهمزمان با سراسر کشور اجراشد.

خلیلی با اشاره به اینکه میبد به عنوان دومین شهرِ صنعتیِ استان درشهرک صنعتی جهان آباد وشمس آباد است افزود:در این طرح پایش مجموع ۲۷۸ واحد صنعتی شناسایی مورد بررسی و در سایت هماهنگ به ثبت رسیده است و تعداد پروانه‌های بهره برداری شده ۱۸۹ مورد است که از این تعداد ۸۹ مورد تعطیل و یاشناسایی شده است و تعداد جواز‌های تاسیس ۸۹ مورد که ۱۶ مورد آن غیر فعال است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه کلینیک صنعت با حضور صنعتگران و با همکاری فرمانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شده است گفت:تعداد کل بازرسی‌های اداره صمت میبد ۶۳۷ مورد، تعداد پرونده تشکیل شده ۳۵ مورداست که بزرگترین پرونده تشکیل شده مربوط به شرکت تولیدی کاشی وسرامیک به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیون ریال وبا عناوین تقلب و گرانفروشی گزارش شده است.

وی با اشاره به کشف چهار پرونده قاچاق به ارزش ریالی ۱۴۷۰۰۰۰ وبازرسی از ۱۵ انبار و تشکیل پرونده سه میلیاردی از سه انبار متخلف گفت: برخورد با متخلفان طبق مقررات قانون انجام می شود.

خلیلی گفت:برگزاری ۳ جلسه کمیسیون نظارت بابیش از ۲۵ مصوبه از مهمترین آن‌ها تصویب حدود ۱۵شغل جدید بودهمچنین اقدامات قانونی در زمینه انتقال سه شغل آهنگری، آلومینیوم سازی و کابینت سازی مربوط به واحد‌های صنفی مستقر در میبدانجام شد.

برگزاری ۲ جلسه کمیته بازرسی کمیسیون نظارت، برگزاری انتخابات هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پارچه وپوشاک، کیف و کفش ولوازم آرایشی بهداشتی و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف میبد همزمان با سراسر کشور از جمله اقدامات واحد اصناف  وبازگانی شهرستان میبد در این مدت بود.

خلیلی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ فقره پروانه کسب ایثارگری صدور و تمدید شده است گفت:شهرستان میبد دارای ۱۷۰ نانوایی یارانه‌ای و آزادپز است که از ۶۵ مورد آن بازرسی شده که منجر به تشکیل نه فقره پرونده تعزیراتی به ارزش ۲۶۲۱۰۰۰ شده است.

رئیس اداره صمت میبد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۳ کارت قالیبافی صدور و از ۳۵۵ کارگاه قالیبافی بازرسی شده است گفت: سه جلسه تنظیم بازار با شرکت دستگاه‌های اقتصادی و امنیتی و یک جلسه تنظیم بازارِ داخلی برگزارشده است و۲۴۳۰ کیلو گرم گوشت گرم، ۳۷۰۰ کیلو گرم گوشت گوساله، ۳۲۸۰۰ کیلو گرم‌مرغ منجمد در میبد توزیع شده است.

وی در ادامه عنوان کرد:بیش از ۳۰ واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات به کمیته اشتغال شهرستان معرفی شده اند و دو کلاس آموزشی و ۶۲ گواهی برای واحد‌های صنفی در زمینه پولشویی انجام شده است وهمچنین با با توجه به دستورالعمل‌های سازمانی مبنی بر عدم افزایش بیش از ۱۰ درصد، فعلا نرخگذاری انجام نشده است

انتهای پیام/ی

طرح پایش واحد‌های صنعتی در میبد اجرا شد

برچسب ها: اتاق اصناف ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار