شرکت بیش از ۱٣هزار نفر یزدی در کلاس های فنی و حرفه‌ای

معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: بیش از ۱٣هزار و ۶۰۰ نفر یزدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

حمید رضا فراشاهی معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۱٣هزار و۶۰۰ نفر در ٢۶۱ آموزشگاه و ۱٧۰ حرفه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

 فراشاهی افزود: مهارت آموختگان در ٨٧٣ دوره، در زمینه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، کشاورزی بوده و در مراکزی نظیر پادگان‌ها و یگان‌های نظامی، زندان ها، دانشگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی برگزار شده است.

وی ادامه داد: این آموزش ها، نوعی پرورش کارآفرینی است به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص قادر خواهند بود فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

فراشاهی گفت: توانمندسازی نیروی ماهر و نیمه ماهر رسالت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به حساب می‌آید و نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال کشور بسیار مهم است.

وی افزود: افرادی که نمره حد نصاب در آزمون‌های تئوری و عملی را کسب کنند موفق یه دریافت گواهینامه می‌ شوند.

 معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای استان گفت:دوره‌های آموزشی بر اساس استاندار‌های آموزشی از ٢۴ تا ٩۰۰ ساعت برگزار شده است.

انتهای پیام/ی

 آموزش ۱٣هزار نفر یزدی در دوره های فنی وحرفه ای

برچسب ها: فنی وحرفه ای ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار