رئیس بنیاد شهید از خانواده جوانترین شهید دفاع مقدس تجلیل کرد

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در چابهار از خانواده شهید سبیل اخلاقی با ۱۱.۵ سال سن از برادران اهل سنت به عنوان جوانترین شهید دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در چابهار اظهار داشت: شهید سبیل اخلاقی که با ۱۱ سال و هشت ماه در عملیات حورالعظیم به شهادت رسید جوانترین شهید دفاع مقدس محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی گفت: خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از قانع‌ترین مردم این منطقه هستند و بنیاد شهید نیز از هیچ کوششی برای خدمات رسانی به آنان دریغ نمی‌کند.

وی هدف از این سفر را رسیدگی به مشکلات، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

رئیس بنیاد شهید کشور گفت: بررسی مشکلات خانواده شهدا از افتخارات مسئولان است و نباید خانواده شهدا مشکل مسکن، اشتغال، ادامه تحصیل و دغدغه مالی داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایثارگران حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما دارند اظهار داشت: یکی از اقداماتی که تاکنون به طور مستمر انجام داده ایم حضور در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف است تا از نزدیک با مشکلات ایثارگران آشنا شویم و در سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از رسیدگی به وضعیت و شرایط ایثارگران شهرستان چابهار در روز‌های آینده به شهرستان‌های زاهدان و زابل سفر خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهوری همچنین با حضور در حوزه علمیه چابهار ضمن تبریک میلاد حضرت امام موسی کاظم (ع)، فرهنگ اسلامی را عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) با ترویج این فرهنگ، مبارزه با دشمنان را آغاز کرد و مردم نیز با تکیه بر همین فرهنگ به صحنه آمدند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

حجت الاسلام شهیدی افزود: انقلاب اسلامی ایران پدیده جدیدی در دنیا بود و دشمنان ما در طول ۴۰ سال گذشته به انواع توطئه‌ها علیه انقلاب و کشورمان دست زده اند، اما حاکم بودن فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و فداکاری در جامعه باعث ناامیدی این دشمنان شده است.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ اسلامی و فرهنگ امام حسین (ع) است و روز به روز نیز پررنگ‌تر از قبل می‌شود.

وی با اشاره به نقش فرهنگ دینی در پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی، تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را باعث نا امیدی دشمنان دانست.

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز پس از ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال گرم سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار چابهار، مسئولان محلی و قشر‌های مختلف مردم قرار گرفت.

وی پس از ورود به چابهار به مقام والای شهدای گمنام در مسجد امام حسین (ع) این شهر ادای احترام کرد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از نزدیک با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان شهرستان‌های چابهار، کنارک و نیکشهر دیدار و از آنان تجلیل کرد.

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، چون جان شیرین از دستاورد‌های نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.

از ۲ هزار و ۵۵ شهید سیستان و بلوچستان ۹۳۴ شهید دوران دفاع مقدس، ۲۰۶ شهید توسط ضد انقلاب، ۷۴۹ شهید توسط اشرار، ۹ شهید مدافع حرم و ۱۵۷ شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.

این استان مفتخر است که جوان‌ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با ۱۱.۵ سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.

انتهای پیام/پ

سفر رئیس بنیاد شهید به سیستان و بلوچستان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار