مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

سالن خصوصی تئاتر قم راه اندازی شد

کرمی گفت: قم چهارمین شهرستان کشور می باشد که در آن سالن تئاتر توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ شهرام کرمی  مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  روز گذشته در آیین افتتاح نخستین سالن تئاتر بخش خصوصی در استان قم با نام «خانه نمایش»، با اشاره به راه اندازی سالن های خصوصی تئاتر با عنوان «تماشاخانه های خصوصی» گفت: در آغاز، این موضوع در شهر تهران با استقبال زیادی روبرو شد و در حال حاضر 33 سالن خصوصی در این شهر داریم.

وی افزود: علاوه بر تهران، تاکنون این سالن ها در شهرهای کرمان، مشهد و قم راه اندازی شده اند که حاصل اعتماد به هنرمندان می باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: تئاتر هنری برای آگاهی بخشی و اندیشه ورزی است و می تواند شعور انسانی را ارتقا دهد و جنبه های گوناگونی دارد.

وی یادآورشد: اعتماد به هنرمندان و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، در رشد فرهنگ و هنر از جمله هنر تئاتر کمک می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این افتتاح، سرآغازی برای فعالیت سالن های دیگر بخش خصوصی در این زمینه باشد و مسئولیت ما این است که به تداوم و استمرار این گونه فعالیت ها کمک کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در چند سال گذشته ساخت تماشاخانه های بخش خصوصی شروع شده است و این امر به طور عمده از سوی هنرمندان انجام می شود.

کرمی با بیان این که افتتاح این سالن توسط بخش خصوصی آغاز یک راه و نیازمند حمایت و توجه مسئولان است،بیان کرد: مطابق اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کاهش تصدی گری دولت، یکی از برنامه های دولت ها، واگذاری مرکزهای گوناگون به ویژه فرهنگی به بخش خصوصی می باشد که این امر در 10 سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تشکر از حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در آیین افتتاح سالن تئاتر مذکور گفت: حضور مسئولان استانی در این آیین، نشان از توجه آنها به حوزه فرهنگ و هنر دارد.

وی تاکید کرد: هنرمندان کشور یک ظرفیت هستند که علاوه بر حوزه خلق و آفرینش آثار هنری، می توانیم از توانمندی آنها در بخشی از وظایف اجرایی در امور فرهنگی و هنری بهره ببریم که تحقق این امر می تواند نقش دولت را به عنوان یک مجری و ناظر تکمیل کند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این آیین افزود: با افتتاح این سالن، مجموعه ای به مجموعه های زیرساختی استان اضافه شد که به طور حتم یکی از فعال ترین مکان ها برای علاقه مندان به هنر تئاتر خواهد بود.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از سینما و تئاتر یادآور شد: در 3 ماه نخست امسال 208 هزار تَن در قم به سینما رفته اند.

مجموعه خانه نمایش قم، با یک سالن نمایش با ظرفیت 150 تَن در بلوار الغدیر، کوچه 49 قرار دارد و دارای اتاق های گریم و لباس، 2 پلاتوی آموزشی و سالنی ویژه هنرمندان برای نمایشنامه خوانی و داستان های کوتاه است.

کرمی با بیان این که در چند سال اخیر تجربه های خوبی در این امر صورت گرفته است،افزود: یکی از حامیان سالن های بخش خصوصی مردم هستند که با حضور در این سالن ها، از این جریان حمایت کرده اند و استقلال این سالن ها به رونق تئاتر کمک می کند.

این سالن تئاتر توسط بخش خصوصی در مساحتی حدود 600 مترمربع با زیربنای بیش از 400 مترمربع تاسیس شده که برای راه اندازی این سالن حدود 6 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق صندوق اعتباری هنرمندان و صندوق کارآفرینی از تاسیس سالن های تئاتر توسط بخش خصوصی حمایت می شود.

در پایان این آیین، تابلوی یادبود خانه نمایش قم توسط مسئولان امضا شد.

در حال حاضر نمایش کمدی «سلطان و سیاه» نوشته علی نصیریان به کارگردانی سید محمدجواد طاهری در این سالن تئاتر به روی صحنه رفته است.

انتهای پیام /ح

قم دارای سالن خصوصی تئاتر شد

برچسب ها: سرویس فرهنگی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خوبه آدرسش کجاست منم می خوام بیام