معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبر داد:

فعالیت بیش از ۲۰۰ بهورز در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۰ بهورز در استان یزد مشغول فعالیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:دوازدهم شهریور روز بهورز و سالروز تأسیس اولین خانه بهداشت روستایی در سال ۶۳ می‌باشد و بهورزان افرادی که با ۲ سال آموزش از سال ۶۳ در سیستم جدید بهداشتی کشور در خانه‌های بهداشت همیار مردم روستا شدند و تحول آفریدند.

بهورز به عنوان سرباز خط مقدم جبهه سلامت در محیطی‌ترین بخش سلامت به مستحق‌ترین و محروم‌ترین مردم در روستا‌ها خدمات سلامتی بدون هیچ گونه چشم داشت مادی ارائه می‌کند.

دهقانی افزود:در سطح استان یزد ۱۷۰ خانه بهداشت روستایی فعال وجود دارد که به مردم روستا‌ها خدمات ارائه می‌دهند و ارائه خدمات توسط ۲۸۰ بهورز در محیطی‌ترین لایحه‌های بخش سلامت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ابعاد جسمی، اجتماعی و روانی سلامت حد و مرزی ندارد، افزود: بیش از ۵۲ شاخص اجتماعی – محیطی با سلامت مرتبط دارند و تلاش بهورزان در سه دهه اخیر تونسته میزان مرگ ومیر مادران باردار وکودکان زیر ۵ سال را کاهش بدهد.

وی ادامه داد:طبق تحقیقاتی که در سال ۱۳۶۳ انجام شد علت مرگ نیمی از کودکان زیر ۵ سال ایرانی قابل پیشگیری شناخته شد آنهم با اقدامات ساده بهداشتی و آموزش خانواده‌ها و وظایفی که بهورزان آن را به عهده گرفتند.

انتهای پیام/ف

۲۸۰ بهورز در یزد فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.