معاون آموزش متوسطه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توسعه استارت‌آپ‌ها در جمعیت دانش‌آموزی/ ایجاد ۳ مرکز رشد در کشور

زرافشان با تأکید بر سیاست توسعه کارآفرینی بین دانش آموزان از توجه ویژه به استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

دولتیاری / توسعه استارت‌آپ‌ها در جمعیت دانش‌آموزی / ایجاد سه مرکز رشد در کشورعلی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توسعه استارت‌آپ‌ها در جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: برای توسعه کارآفرینی بین دانش‌آموزان با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پژوهش‌سراها بازارچه‌های کسب و کاری را بر اساس دستاوردهای دانش‌آموزی ایجاد کردیم تا آن‌ها با حوزه اشتغال و کار بیشتر آ شنا شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر بازارچه‌های کسب و کار به توسعه مراکز رشد و نوآوری توجه داریم و تاکنون سه مرکز رشد برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است که بخشی از وظیفه این مراکز توسعه استارت‌آپ دانش‌آموزی  است.

آموزش و پرورش سیاست‌های معاونت علمی را دنبال می‌کند

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه تأکید معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بر افزایش اشتیاق دانش‌آموزان به سمت کسب و کارهای نوپا است، گفت: بر اساس این سیاست توسعه استارت‌آپ‌ها بین جمعیت دانش‌آموزی را در اولویت قرار دادیم و برای سال تحصیلی جدید هم توسعه همکاری‌ها با دانشکده کارآفرینی به منظور افزایش اشتیاق دانش‌آموزان به سمت کارآفرینی را ادامه خواهیم داد.

زرافشان بیان کرد: در تابستان امسال از میان جمعیت 77 نفره شرکت کننده در  اولین گروه کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی 60 نفر مورد تجلیل قرار گرفتند که اغلب آن‌ها فارغ‌التحصیل هنرستانی بودند؛ در واقع این دانش آموزان فعالیتی را تعریف کرده‌اند.

وی در پایان گفت: امکانات لازم را از طریق مراکز رشد در اختیار دانش آموزان کارآفرین قرار گرفته است تا زمانی که این فعالیت‌ها به ثمر برسد از حمایت‌های مراکز رشد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار