شهردار اصفهان:

منشا قدرت مدیریت شهری ریشه در حمایت مردم دارد

شهردار اصفهان گفت: منشا قدرت مدیریت شهری ریشه در حمایت مردم دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی اصفهان میزبان سه مهمان ویژه محسن مهرعلیزاده ،  استاندار، احمد رضوانی ، فرماندار و قدرت الله نوروزی ، شهردار اصفهان بود.

قدرت الله نوروزی در این جلسه ضمن اشاره به تعامل سازنده شهرداری، استانداری و فرمانداری اصفهان، اظهار داشت: در حوزه مسایل شهری نیازمند تعامل و همکاری دیگر نهادها هستیم چرا که عدم هماهنگی باعث تحمیل هزینه های سنگین به شهرداری می شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی های اجرای پروژه با شهرداری قبل از شروع کار ، نقش بسزایی در کاهش هزینه ها دارد به طور مثال چنانچه این هماهنگی در مورد پروژه شرق اصفهان انجام می شد امروز به جای در نظر گرفتن ۷۰ میلیارد تومان بیش از ۱۰۰میلیارد هزینه لازم نداشتیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با آماده شدن طرح ساماندهی حریم شهر اصفهان اجرای پروژه‌ها در اصفهان سرعت بالاتری انجام خواهد شد چراکه توسعه اصفهان، نیاز فوری به تدوین این طرح دارد.

نوروزی اضافه کرد: درحالی که کنار گذر غرب اصفهان آماده بهره برداری شده ولی  کنارگذر شرق همچنان بلاتکلیف است و برای تسریع در این بهره برداری از این پروژه نیازمند ورود جدی استاندار و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی هستیم.

 وی از دستور کار قراردادن ابتکار و خلاقیت در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری خبرداد و افزود: چنانچه سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته در حوزه حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات جرایم رانندگی به شهرداری برگردد می توانیم خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارايه کنیم.

شورای شهر متکی به آرای مردمی است

شهردار اصفهان با بیان اینکه شورای شهر متکی به آرای مردمی است و من همیشه بر این باورم که منشا قدرت مدیریت شهری ریشه در حمایت مردم دارد.

نوروزی از تصویب طرحی در مجلس مبنی بر ایجاد ممنوعیت برای شوراها در زمینه تصویب عوارض در دست بررسی خبرداد و افزود: با تصویب این طرح شهرداری شاهد مشکلات بیشتری برای خواهد شد.

زمین‌های معطل هر چه زودتر تعیین تکلیف شود

وی همچنین در ادامه به دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری زمین‌های موجود در شهر به شهرداری‌ها برای احیای بافت فرسوده اشاره و اذعان کرد: در اصفهان زمین‌های معطل زیادی وجود دارد که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تا شهرداری طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرایی کند.

عملکرد شهرداری اصفهان در حوزه مسایل فرهنگی قابل قبول بود

نوروزی ادامه داد: عملکرد شهرداری اصفهان در حوزه مسایل فرهنگی قابل قبول بود چراکه هیچ روزی به جز ایام عزاداری نبود که شاهد برگزاری برنامه های شاد و مفرح در مناطق به ویژه محروم نبوده باشیم.

وی با بیان اینکه تیم مدیریت شهری آماده شنیدن همه نقدها و گفت‌وگوی رو در رو در خصوص برنامه‌های شهرداری است، افزود: هر کسی نقدی دارد باید رو در رو گفته شود چرا که بیان کردن نقد از دور راه به جایی نمی‌برد.

نوروزی همچنین از در نظر گرفتن ضرب العجل برای انجام پروژه های عمرانی خبر داد و افزود: انتقاد ها در مورد عدم انجام کارهای عمرانی قابل قبول نیست چرا که با توجه به اقدامات مدیریت شهری قبل ، مترو در ۱۸ماه به بهره برداری رسید ولی ما با این زمان را به چهارماه کاهش دادیم.

میدان امام علی(ع) ، گرفتار تحریم ۱۵ساله مردم است

وی میدان امام علی(ع) ، را گرفتار تحریم ۱۵ساله مردم دانست و خاطرنشان ساخت: این پروژه تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت داشته است ولی ما به دنبال حل مشکلات این پروژه هستیم.

نوروزی همچنین در خصوص پروژه ورزشگاه انقلاب افزود: برای حل مشکلات این پروژه نیز از بحش خصوصی استفاده می کنیم تا در آینده نه چندان دور شاهد حل مشکل آن باشیم.

انتهای پیام /س

 

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.