اهدای بیش از ۱۳ هزار واحد خون در مازندران

مردم مازندران ۱۳ هزار و ۴۶۸ واحد خون مرداد ماه امسال اهدا کردند.

اهدای بیش از ۱۳ هزار واحد خون در مازندرانپوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۷ هزار و ۶۱۱ نفر مرداد ماه امسال به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۶۸ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی افزود:در همین مدت ۹ هزار و ۷۹۴ نفر اهداکننده مستمر، ۳ هزار و ۵۹۰ نفر با سابقه و ۸۴ نفر برای اولین بار در مازندران خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون مازندران، سهم بانوان استان را در اهدای خون ۳۸۸ واحد اعلام کرد.

پوریانی افزود: مازندران به علت داشتن ۴هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، ۵ مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

پوریانی گفت: ۱۷۰ هزار و ۲۸۶ نفر پارسال در استان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۴۱۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه عمر فرآورده‌های خون محدود بوده و نیاز به خون سالم همیشگی است از هم استانی‌ها درخواست می‌شود با حضور مستمر در مراکز انتقال خون استان با اهدای خون خود بیماران و نیازمندان به این ماده حیاتی را حمایت کنند.
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: به دلیل کاهش ذخایر خونی در گروه‌های خونی A. مثبت و O. منفی از دارندگان این گروه‌های خونی تقاضا می‌شود برای اهدای خون اقدام کنند.
انتهای پیام/آ


اهدای زندگی ۱۳ هزار هزار مازندرانی به بیماران نیازمند خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.