ایران و سوریه محور اصلی گفتگوی نتانیاهو و نماینده ویژه ترامپ

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از گفتگوی نخست‌وزیر این رژیم و نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا درباره آخرین ایران، سوریه و تحولات منطقه خبر داد.

ایران و سوریه محور اصلی گفتگوی نتانیاهو و نماینده ویژه ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم روز گذشته با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیدار کرد و دو طرف در این دیدار به بحث درباره اوضاع در خاورمیانه به ویژه مسئله ایران و سوریه پرداختند.

در بیانیه منتشره از سوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی آمده است نخست وزیر این رژیم، با نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیدار کرد. نتانیاهو و جفری در این دیدار به بحث درباره تحولات در سوریه و تلاش مشترک برای جلوگیری از آنچه «اقدامات تهاجمی ایران» خوانده شده است، پرداختند.

رژیم صهیونیستی یکی از متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه و خریدار اصلی تجهیزات و تسلیحات نظامی این کشور است. واشنگتن و تل‌آویو موضع یکسانی در قبال ایران در منطقه دارند. رژیم صهیونیستی بارها نگرانی‌های امنیتی  خود را درباره حضور ایران در مرزهای مشترک این رژیم با سوریه ابراز داشته است.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که این کشور تا زمانی که دمشق بخواهد حضور خود در سوریه را حفظ خواهد کرد. این مقام وزارت خارجه ایران تاکید کرد یکی از اهداف نیروهای این کشور در سوریه مبارزه با تروریست است. ایران اعلام کرد که حضور این کشور در سوریه در همکاری با مسکو و دمشق است و نیازی به موافقت رژیم صهیونیستی ندارد. رژیم صهیونیستی و سوریه سالهاست بر سر بلندهای جولان باهم مناقشه دارند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ شش روزه سال 1967 با سوریه این مناطق را به اشغال خود درآورد و در سال 1981 آن را به قلمرو اشغالی خود الحاق کرد. این در حالی است که الحاق بلندهای جولان به سرزمین‌های اشغالی هیچگاه از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیدار نتانیاهو و نماینده ویژه ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار