آنروا به فلسطینی‌ها اطمینان داد آن‌ها را تنها نمی‌گذارد

در پی تصمیم آمریکا برای توقف کمک مالی خود به «آنروا»، این آژانس بار دیگر بر قاطعیت خود برای ادامه حمایت از آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

آنروا به فلسطینی‌ها اطمینان داد آن‌ها را تنها نمی‌گذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، در پی تصمیم آمریکا برای توقف کمک مالی خود به آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا»، این آژانس بار دیگر بر قاطعیت خود برای ادامه دادن به عملیات یاری رسانی و حمایتی از آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

پی یر کراهنبول، کمیسر ارشد آنروا روز شنبه در نامه‌ای سرگشاده به آوارگان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه نوشت: «ما شما را رها نخواهیم کرد. شأن و منزلت شما قیمت ندارد.»

وی افزود: «تصمیم یک کشور عضو در مورد توقف تأمین مالی، انرژی و شوری را که ما با آن نقش و مسئولیت خود را در قبال آوارگان فلسطینی انجام می دهیم تغییر نخواهد داد و تأثیر منفی بر آن نخواهد گذاشت. این تصمیم فقط عزم ما را تقویت خواهد کرد.»

31 اوت، دولت آمریکا اعلام کرد تأمین مالی آنروا را متوقف می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا الگوی عملیاتی و عملکردهای مالی آنروا را غیرقابل توجیه دانست.

کراهنبول تأسف و تأثر عمیق خود را در مورد ماهیت تصمیم آمریکا ابراز کرد.

وی به صراحت استدلال هایی را که واشنگتن برای قطع کمک خود به آنروا مطرح کرده است، رد کرد و گفت تصمیم آمریکا بر یکی از مستحکم ترین و موفق‌ترین شراکت ها در زمینه انسانی تأثیر می‌گذارد.

وضعیت بودجه آنروا بحرانی است. با وجود کمک‌های چند کشور عربی حوزه خلیج فارس، این نهاد سازمان ملل برای برطرف کردن بحران مالی که امسال با آن مواجه است، به بیش از 200 میلیون دلار نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
درود بر فلسطین
آخرین اخبار