فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد:

برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 در همدان خبر داد.

برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مظاهر مجیدی  فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر با طراحی عملیاتی در منطقه غرب کشور، مجموعه نیروهای سپاه به خصوص از همدان، تهران و کرمانشاه در عملیات 11 شهریور سال 60 همدان حضور یافتند.

وی نقش استان همدان در عملیات 11 شهریور را مهم و تعیین کننده دانست و بیان کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 11 شهریور همدان، مراسم بزرگداشتی در روز پنجشنبه با حضور سردار عامری در مسجد امام خمینی(ره) سعیدیه برگزار می شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه نقش نیروهای مردمی استان همدان در منطقه غرب کشور بسیار تعیین کننده و یکی از عوامل پیروزی در مقابل دشمن بود، گفت: در پایان جنگ شهید همدانی این چنین عنوان کرد که استان همدان در شروع جنگ نقش خوبی ایفا کرده و در پایان جنگ نیز نقش آفرینی کردند.

وی از برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 در همدان خبر داد و اضافه کرد: امروز این رزمایش بزرگ که در سطح کشور طراحی می شود برگرفته از همان دفاع مقدس است.

سردار مجیدی به دلیل نامگذاری این رزمایش با عنوان سپاهیان محمد رسول الله (ص) اشاره و بیان کرد: با پشت سر گذاشتن سال‌های نخست جنگ هشت ساله، نیاز به حضور نیروهای مردمی در دفاع مقدس به عنوان یکی از نقش های تعیین کننده بسیار مورد اهمیت قرار گرفت تا بتوانیم نیروهای مردمی را به صورت منسجم در دفاع مقدس شرکت داده که در این راستا نیروهایی را در قالب سپاهیان مهدی(عج) و محمد(ص) سازماندهی و اعزام را شروع کردیم.

وی در همین خصوص با تاکید بر اینکه شهید صوفی از مبدعین طراحی اعزام لشکرهای بزرگ در دفاع مقدس بود، اضافه کرد: نخستین اعزام نیروهای مردمی در قالب 5لشکر و سپس 10 لشکر توسط شهید صوفی طراحی و به فرماندهی وقت سپاه ارائه شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه مرحله نخست اعزام سپاهیان محمد(ص) در زمان جنگ با هدف تقویت روحیه جهاد وشهادت و گسترش نیروهای مردمی در دفاع مقدس در سطح وسیع انجام شد، تصریح کرد: در دفاع مقدس 100 هزار نیروی مردمی در قالب سپاهیان محمد(ص) به مرزها اعزام شدند که زمینه را برای انجام عملیات بزرگ را فراهم کردند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای مردمی در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام بیان کرد: اگر امروز می بینیم که دشمن با تمام توان از راه های مختلف در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است؛ نیاز است که یک بار دیگر مردم پای کار بیایند و با حضو پررنگ خودشان به عنوا ن بیعت مجدد با رهبری، نقش دشمن که به دنبال تضعیف روحیه و تقلیل رویکرد در نظام جمهوری اسلامی است را خنثی کنند.

سردار مجیدی با بیان اینکه این رزمایش در راستای ایجاد امید و اقتدار در جامعه و یاس و ناامیدی در دل دشمن برگزار می شود، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در سپاه، این رزمایش در 32 استان کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گفته 700 هزار نفر در این رزمایش شرکت خواهند کرد، افزود: 100 هزار نفر از این استعداد به صورت متمرکز در تهران و البرز و 600 هزار نفر در استان های کشور در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، سهم استان همدان در این رزمایش را 20هزار نفر نیروی مردمی بسیجی برآورد کرد و گفت:  سهم شهرستان‌های استان همدان مشخص شده و به دنبال هماهنگی با مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در راستای پای کار آوردن دستگا‌های اجرایی هستیم تا بتواینم این رزمایش را با موفقیت و اثر بیشتر به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) ۲ در سه محور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محور نخست در سطح کشور از تاریخ ۹ الی ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه مرحله نخست این رزمایش در استان همدان در ۱۷ شهریور ماه به صورت یک روزه برگزار خواهد شد، گفت: در این مرحله که در تمام شهرستان‌های استان نیرو‌ها در قابل گردان‌های بیت المقدس حضور خواهند یافت، شروع فراخوانی، سازماندهی و اسقرار در اردوگاه و انجام تاکتیک‌های مربوطه اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش به کارگیری گروه‌های جهادی است، یادآور شد: در کل کشور ۷ هزار و ۱۴ و برای استان همدان ۲۵۰ گروه جهادی پیش ‌ینی شده که ما از امروز این تعداد گروه جهادی را در قالب ۱۳۶ گروه جهادی از بسیج محلات، ۲۳ گروه جهادی پزشکی، ۵ گروه جهادی مهندسی عمران، ۲۶ گروه جهادی مهندسی کشاورزی، ۲۰ گروه جهادی طلاب، ۲۰ گروه دانش امورزی و ۲۰ گروه دانشجویی سازماندهی کردیم که در روز‌های مختلف کار جهادی را در سطح استان انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره اینکه در ۲۵۰ گروه جهادی استان همدان ۵ هزار نفر شرکت خواهند کرد، گفت: این گروه‌ها در زمنیه‌های مختلف به ۵۰ هزار نفر در حاشیه شهر‌ها و شهرستان‌های استان خدماتی ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز اعزام گروه‌های جهادی در ملایر صورت گرفت، اضافه کرد: گروه‌های جهادی در تمام شهرستان‌های استان نیز اعزام خواهند شد، ضمن اینکه در شهر همدان روز پنجشنبه با حضور مسئولین استان گروهی به حاشیه شهر برای ارائه خدمات اعزام خواهند شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه مرحله سوم رزمایش به صورت سراسری با تمرکز در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان همدان طی هفته دفاع مقدس با تمرکز ۲۰ هزار نفر بسیجی و با حضور سخنران کشوری از فرماندهان نظامی، این رزمایش بزرگ برگزار خواهد شد که مقدمات این کار فراهم شده است.

وی ضمن دعوت از رسانه‌ها برای پوشش حداکثری برنامه‌های رزمایش با تاکید اینکه ماهیت رزمایش بیشتر نمادین و نمایش قدرت نیرو‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: هدف بزرگ این است که بتوانیم ۷۰۰ هزار نفر نیروی مردمی سازماندهی شده در قالب گردان‌های مختلف را که در سطح سپاه و بسیج طراحی شده پای کار آورده تا امید در جامعه، ایجاد و مایه یاس و ناامیدی دشمنان و خنثی نمودن توطئه‌های آنها شود.

انتهای پیام/د.ا

رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.