حیواناتی عجیب که شبیه‌سازی می‌شوند!+ عکس

روسیه با همکاری دانشمندان کره‌جنوبی قصد دارد حیوانات منقرض شده را بازسازی کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛روسیه قصد دارد تا با ایجاد تسهیلات و فناوری به ارزش ۵.۹ میلیون دلار ماموت‌های پشمالو و دیگر گونه‌های منقرض شده را بازگرداند.براساس گزارش «انشنت کد»، روس‌ها اخیرا شرایط مساعدی را برای توسعه فناوری‌های جدید در کشور خود ایجاد کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند علاوه بر ماموت، به شبیه سازی کرگدن پشمالو نیز بپردازند.

بازسازی حیوانات منقرض‌شده در روسیه

روسیه با همکاری دانشمندان کره‌جنوبی این پروژه را انجام خواهد داد. بسیاری از آزمایشگاه‌های مربوط به شبیه سازی در اعماق زمین و در خاک روسیه تاسیس خواهند شد.

کارشناسان عقیده دارند که دی ان‌ای حیوانات یخ زده حفظ شده است و شرایط محیطی در این منطقه باعث شده تا پس از هزاران سال باز هم بتوان دی ان‌ای این حیوانات را استخراج کرد. با استخراج دی ان‌ای حیوانات منقرض شده، فهم کارشناسان از بیولوژی این حیوانات شفاف‌تر خواهد شد.

بازسازی حیوانات منقرض‌شده در روسیه


بیشتر بخوانید:حیواناتی که به زودی منقرض می‌شوند! + تصاویر 


کرگدن‌های پشمالو نیز هزاران سال پیش منقرض شدند. این حیوانات در اواخر عصر یخ‌بندان بر روی کره زمین پراکنده بودند و در حدود ۱۰ هزار سال قبل به یکباره ناپدید شدند. احتمال می‌رود تغییرات آب و هوایی و نیز شکار بی رویه این حیوان توسط انسان باستانی عامل انقراض آن باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازسازی حیوانات منقرض‌شده در روسیه

برچسب ها: اخبار علمی ، دانستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
مگه دایناسور هم داریم