آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای کردستان:

اختلاف زلزله‌ای ویرانگر است/وحدت در سایه عمل محقق می‌شود

آیت الله مکارم شیرازی گفت:اختلاف زلزله‌ای ویرانگر است،جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند وحدت،انسجام و همدلی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله  مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار تعدادی از علمای اهل سنت کردستان، با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اختلاف را سم مهلک جامعه اسلامی و زلزله‌ای ویرانگر توصیف کرد و گفت: جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، انسجام و همدلی است، اگر مسلمانان متحد باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آن‌ها مسلط شود.

وی نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام هشدار داد و افزود: الان دشمنان به دنبال این هستند که گروه‌های مختلف اسلامی را به جان هم بیندازند و متأسفانه این کار را در عراق و سوریه نیز عملیاتی کردند.

آیت الله مکارم شیرازی همه گروه‌های اسلامی را به کنار گذاشتن اختلافات و تکیه بر مشترکات توصیه کرد و گفت: امروز زمانی است که دشمن، اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می‌داند، از این رو باید بیدار و آگاه باشیم.

این مرجع تقلید تأکید کرد: امت اسلام باید هوشیار باشند، دست به دست هم دهند و توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح بر این که نباید به مقدسات گروه‌ها و مذاهب اسلامی توهین شود، گفت: به همه توصیه می‌کنیم به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند و بدانند که وحدت تنها و تنها در سایه عمل محقق می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی اشتراکات امت اسلام را به مراتب بیش از نقاط اختلاف دانست و گفت: باید با تکیه بر این اصول و تقویت آن‌ها و عمل به سفارشات پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساده زیستی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه تأکید کرد: حضرت امام با همین ساده زیستی، اخلاص و توکل توانستند دنیا را تکان دهند و با همراهی مردم انقلاب را به پیروزی برسانند.

این مرجع عالیقدر در پایان از کردستان به عنوان استانی زنده، بالنده، پیشرو و اثرگذار در انقلاب اسلامی یاد کرد و یاد و خاطره شهدای این منطقه را گرامی داشت.


انتهای پیام/ش

دیدار جمعی از علمای کردستان با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار