درمان بیش از 3 هزار بیمار و مصدوم در محل حادثه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از اعزام کارشناسان اورژانس استان به 19 هزار و 47 ماموریت در مردادماه امسال خبر داد وگفت: در این عملیات‌ بیش از 3 هزار بیمار و مصدوم به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

غفور راستین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با بیان این‌که در مرداد ماه سال جاری تعداد 114 هزار و 892 تماس با اتاق فرمان‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان برقرار شد ، اظهار کرد : از این تعداد تماس ، 19 هزار و 47 مورد منجر به مأموریت شده است.

وی با اشاره به این‌که از مجموع ماموریت‌های انجام شده 12 هزار و 811 مورد غیرتصادفی و 8 هزار و 455 مورد تصادفی بود ، افزود: 7 هزار و 945 حادثه رانندگی در نقاط شهری و 887 حادثه در مناطق جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد : در این مدت 13 هزار و 476 بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی ، توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 به بیمارستان منتقل و 3 هزار و 421 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی به انجام یک ماموریت امداد هوایی در مرداد امسال در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد : در پنجمین ماه سال، بیشترین موارد حوادث غیرتصادفی در استان اصفهان مربوط به بیماران قلبی با یک هزار و 793 مورد و پس از آن سقوط با 933، مشکلات تنفسی 725 ، زنان و زایمان 122 و مسمومیت با CO، پانزده مورد بوده است.

راستین با اشاره به این که در این مدت 75 حادثه ویژه اورژانسی در سطح استان رخ داد ، عنوان کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در مرداد امسال توانستند 21 بیمار را با موفقیت احیا کنند و در 5 ماموریت به زنان باردار در زایمان نوزاد یاری رساندند.

انتهای پیام/م

انتقال 13 هزار و 476 بیمار و مصدوم حوادث استان اصفهان باآمبولانس‌های اورژانس 115 به بیمارستان

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.