تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز پارسیان

عملیات تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز پارسیان با مشارکت ۲۵۰ نیروی تخصصی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید بدیع‌الله موسوی رئیس منطقه عملیاتی پارسیان گفت: تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز از میادین گازی منطقه عملیاتی تا پالایشگاه حدود ۵۰ شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی با اینکه این عملیات قبل از شروع زمستان و فصل سرما به پایان خواهد رسید، افزود: خطوط لوله توسط دستگاه توپک هوشمند بررسی و پس از شناسایی نقاط آسیب دیده عملیات شامل پیگرانی و ایمن سازی، خاکبرداری، عایق برداری، برشکاری، جوشکاری، عایقکاری رادیوگرافی و خاکریزی مجدد خطوط لوله انجام می‌شود.

موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه خطوط انتقال گاز این منطقه در نقاط صعب‌العبور قرار داشته و در این ایام گرمای طاقت فرسایی را شاهد هستیم کار با دشواری‌های خاص روبرو است و نیرو‌های عمل کننده نیازمند پشتیبانی و حمایت و ایمنی بالایی هستند.

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان گفت: منطقه‌ی عملیاتی گاز پارسیان دارای چهار میدان فعال عملیاتی به نام‌های تابناک، هما، شانول و وراوی است که در مجاورت شهر‌های لامرد، خنج و مهر قرار دارد.

موسوی افزود: تعداد چاه‌های این منطقه ۹۷ حلقه و ظرفیت تولید گاز آن‌ها حدود ۸۰ میلیون متر مکعب در روز است که ۱۳ درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: این منطقه بیش از ۷۵۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز و میعانات گازی را شامل می‌شود و تمام این خطوط از مسیر‌های کوهستانی و صعب العبور عبور کرده و عملیات نگهداری و تعمیرات به شکل دائم در حال انجام است.

خط انتقال ۹۷ حلقه چاه گازی در شهرستان لامرد را به پالایشگاه پارسیان متصل کرده و یکی از خطوط اصلی تامین گاز کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ر

آغاز عملیات تعمیرات خطوط انتقال گاز پارسیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار