سردار لطفی خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی سرقت‌های خرد در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مردم از نگهداری طلا، وجوه نقد و ارز در منازلشان خودداری کنند.

افزایش ۱۰ درصدی سرقت‌های خرد در پایتختبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با سرقت وسایل گران بها و وجوه نقد از منازل توسط سارقان گفت: متأسفانه شاهد مواردی هستیم که در سرقت از منازل میلیون‌ها تومان پول به سرقت می‌رود. به شهروندان توصیه می کنیم که از نگهداری طلا، وجوه نقد و ارز در منازلشان خودداری کنند.

وی افزود: تصور می‌کنم که افزایش سرقت از منازل ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است.

سردار لطفی در پایان گفت: سرقت‌های خرد از جمله سرقت قطعات اتومبیل، لوازم داخل خودرو، کش‌رو زنی و جیب‌بری در تهران به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: روزنامه قانون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قفل باید ضد دیلم باشه که ضد سرقت بشه
۲۰:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
مردم خودشون به فکری برای پیشگیری از سرقت منزل و محل کار میکنن و یا حداقل احتیاط بیشتری میکنند. برای مثال پلیس به مردم میگه دوربین بذارید ولی به مردم نمیگه دوربین جلوی سرقت را نمیگیره و فقط تو کشف ممکنه کمک کنه و یا پلیس میگه درب ضد سرقت بذارید و اگر رسانه ها رو توی چند سال اخیر بررسی کنید میبینید که تبلیغات اشتباه بسیاری روی جایگزینی دربهای چوبی با دربهایی که متقلبانه عنوان ضد سرقت را یدک میکشند شده است. در حالیکه اصلا دزد به جنس و کیفیت درب نگاه هم نمیکنه و فقط قفل درب را باز یا تخریب میکنه و در واقع قفل دربهایی که به عنوان ضد سرقت فروخته میشن هیچ فرقی با قفلهای دربهای چوبی که تو بازار موجوده ندارن. برای اطمینان از این نظر، کافیه به هر کلید سازی که دلتون میخواد بگید که کلید درب ضد سرقتتون گم شده. اگر بهتون گفت کاری نمیتونه بکنه و باید فرز بیاره درب ضد سرقت شما را ببره یعنی درب شما واقعا ضد سرقته ولی اگر گفت الان میام بازش میکنم یعنی در واقع میاد قفلو باز میکنه و اینجاست که باید متوجه شده باشید که در ساده ترین روش، دزد هم دقیقا از همون طریقی که کلید ساز درو باز میکنه وارد خونه و محل کار شما میشه، اگرچه دزدان روشهای مخصوص به خودشون هم مثل دیلم زنی دارن که کلید سازها از اون روش استفاده نمیکنند.
پس فقط یه توصیه میکنم و اون اینه که اگر قرار نیست روشهای سرقت برای مردم باز بشه و میزان سرقتها اطلاع رسانی بشه، فقط مردم باید بفهمند که قفل یا درب ضد سرقت یعنی چیزی که کلید ساز هم نتونه بازش کنه.
آخرین اخبار