از اختصاص 1200تن قیر رایگان به روستاها تا واگذاری 340 واحد مسکونی در نایین

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نایین از اختصاص 1200تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی در 110هزار مترمربع از معابر 9 روستای شهرستان خبر داد.

حمید سلیمی محمدی رئیس بنیاد مسکن شهرستان نایین در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : این شهرستان با وجود 185 روستا و سکونت گاه از وسیع ترین شهرستان های استان اصفهان به شمار می رود که از این تعداد 35 روستا بالای 20 خانوار جمعیت  و 150 آبادی و سکونت گاه زیر 20 خانوار جمعیت است

وی با اشاره به طرح هادی روستاها افزود : روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در چند سال اخیر دارای طرح هادی مصوب شده که حتی بعضی از این روستاها مشمول طرح بازنگری روستایی نیز قرار گرفته  است.

به گفته سلیمی در آمار سرشاری سال 95 سه روستا به روستای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان اضافه  و طرح هادی آنها تهیه و ابلاغ شد و  تنها یک روستای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان باقی مانده است تا  از محل اعتبارات ملی ،  طرح هادی آن مصوب گردد.

وی با بیان وظایفی که به این نهاد ابلاغ شده گفت:با توجه به شرح وظایف ابلاغ شده در تامین مسکن های محرومان فعالیت های چشم گیری صورت گرفته که مهمترین آن تهیه طرح های هادی و  بازنگری است چرا که با وجود ده ساله بودن طرح ها ،  از سال گذشته تا کنون طرح بازنگری روستا های  مزرعه امام ، نیستانک وهماباد به دلیل به اتمام رسیدن دوره ده سال آنها ، در دستور کار قرار گرفته و در مرحله ابلاغ است.

رئیس بنیاد مسکن نایین همچنین با اشاره به طرح بازنگری روستای بلان و کمال آباد بیان کرد : با وجود مشکلاتی که در مسیر توسعه  روستاها وجود دارد  از طریق اعتبارات ملی برای سه روستای دیگر طرح بازنگری تهیه شود.

وی در ادامه افزود : یکی از دغدغه هایی که در روستا وجود دارد واگذاری زمین است و در روستاهای زیر 20 خانوار براساس قانون جمعیت ، باید طرح کالبدی و هادی مصوبی وجود داشته باشد تا تملک اراضی صورت و واگذاری زمین به آسانی انجام شود  که پیگیری هایی انجام شده تا از محل منابع داخلی بنیاد برای 14 روستا طرح کالبدی تهیه و پیگیری های که توسط نماینده و فرماندار شهرستان صورت گرفته طرح کالبدی 14 روستا ابلاغ شد که مصوبه آن در شورای برنامه ریزی برای تکمیل این طرح صورت گرفته است. 

وی در ادامه اظهارکرد : در سال گذشته از محل قیر رایگان و با پیگیری هایی که صورت گرفته 60 تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی دو روستای مظفرآباد و فیض آباد که از محل اعتبارات عمرانی محقق گردید 9هزار متر مربع معابر روستاها آسفالت ریزی شد.

سلیمی گفت : در سال جاری 260 تن قیر رایگان با اعتباری بالغ بر 4میلیارد و دویست میلیون ریال به جهت آسفالت ریزی روستاهای اله آباد و اوشن انجام شده که برای 5 روستاهای دیگر هم در حال انجام است و بالای 38 هزار مترمربع از این معابر در هفته های آینده آسفالت ریزی می شود.

رئیس بنیاد مسکن نایین در ادامه با اشاره به واگذاری 6 هکتار زمین در روستاهای این شهرستان تصریح نمود : در سال گذشته براساس مشکلات در واگذاری زمین در دو روستا نایین ،  الحاق اراضی آن ها باپیگیری هایی که صورت گرفته اخذ گردید مصوب شد طرح های تفکیکی تهیه شده و در مرحله واگذاری قرار گیرد .

وی با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی از دغدغه های مهم این نهاد می باشد گفت : سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می شود که با پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلساتی در روستاها همچنین استقبال مردمی ، تاکنون بالغ بر 8 میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون ریال تسهیلات در قالب 5درصد در روستاها و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت انارک و بافران به مردم پرداخت شده است.

به گفته این مقام ، 7میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات تکمیلی مسکن در قالب 15 فقره تسهیلات 50میلیون ریالی از بانک مهر  براساس 5 درصد نرخ سود اعطا شده است و  11فقره تسهیلات حوادث به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای واحد های که بر اثر بارندگی آسیب دیده پرداخت شده است.

سلیمی در ادامه افزود : 250 میلیون ریال تسهیلات بهسازی و تعمیر مسکن  اعطا شده که با پیگیری ها و مشارکتی که با اداره ثبت اسناد در یک سال اخیر صورت گرفته  170جلد سند مالکیت تک برگی به مالکین تحویل شده است.

وی همچنین گفت : با پیگیری های نماینده و فرماندار ، 1200تن قیر رایگان در 110هزار مترمربع از معابر 9 روستای شهرستان آسفالت ریزی شده است.

رئیس بنیاد مسکن نایین در پایان با بیان اینکه تامین مسکن محرومان از وظایف بنیاد مسکن است ، گفت : در شهرستان بالای 340 واحد در طول چند سال اخیر برای محرومان و متقاضیان مسکن به ویژه قشر جوانان صورت گرفته که امروزه زمینی در اختیار بنیاد قرار نگرفته و  قبلا هم به صورت طرح های مشارکتی و مردمی واحدها تحویل می شد و  به رغم تورم و قیمت بالای زمین پیگیر هستیم در قالب مسکن محرومان در شهرهای انارک و بافران پلاک هایی را واگذار کنیم که پس از توافقاتی که صورت گرفته در آینده شاهد واگذاری مسکن هایی در قالب مسکن محرومان خواهیم بود.

انتهای پیام/م

فعالیت های بنیاد مسکن نایین در تامین مسکن محرومان

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.