اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را صادر کرد

رئیس جمهور افغانستان هیاتی را به منظور بررسی چگونگی جعل و تقلب در توزیع شناسنامه های کاغذی و نصب برچسب انتخاباتی در یک سال گذشته تعیین کرد.

اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را صادر کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان هیاتی را به منظور بررسی چگونگی جعل و تقلب در توزیع شناسنامه های کاغذی و نصب برچسب انتخاباتی در یک سال گذشته تعیین کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه ای نوشت: ‌محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان یک هیات با صلاحیت به ریاست دادستانی کل را تعیین کرده که چگونگی تقلب در روند توزیع شناسنامه های ورقی را از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ بررسی کند.

ریاست عمومی امنیت ملی، نمایندگان وزارت داخله، کمیسیون مستقل انتخابات، اداره ملی معلومات و احصائیه و همچنین نماینده‌ اداره مرکزی ثبت احوال نفوس در ترکیب این هیات شامل است.

در اعلامیه ریاست عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری آمده است که این هیات صلاحیت دارد تا مسئولان و افرادی که در کار جعل تذکره دست داشته‌اند را به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کند. 

با این حال، هیچ نماینده ای از احزاب سیاسی عضو ائتلاف بزرگ ملی در این هیات حضور ندارد و به این ترتیب، هیات یادشده صرفا دولتی است.

یادآوری می کنیم که پیش از این ائتلاف بزرگ ملی افغانستان روز شنبه (۱۰ سنبله/ شهریور) اسنادی را فاش کرد که نشان می‌ داد ده ها هزار برچسپ اصلی روی شناسنامه های کاغذی جعلی نصب شده است.

این ائتلاف دولت و کمیسیون انتخابات را به تقلب در انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان/ مهر متهم کرد و گفت که این شناسنامه های کاغذی و برچسپ‌ها در اداره ثبت احوال نفوس و کمیسیون انتخابات ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار