بهای نفت کاهش یافت/ افزایش قیمت طلا

کاهش شدت توفان گرمسیری آمریکا باعث نزول قیمت طلای سیاه شد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه اعلام شد توفان گرمسیری آمریکا آنطور که پیش‌بینی شد قدرتمند نیست، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 40 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 69 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 16 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 78 دلار و 1 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت در معاملات روز گذشته به دنبال تعطیلی سکوهای نفتی و گازی در خلیج مکزیک پس از پیش بینی وقوع یک توفان گرمسیری در این منطقه با افزایش همراه بود. این درحالی است که مسیر حرکت این توفان روز سه شنبه اندکی تغییر کرد و به سمت شرق متمایل شد.

گزار‌شها حاکی از آن است که یک توفان سهمگین هم روز گذشته در ژاپن رخ داد که آسیب هایی را به پالایشگاه های نفت و گاز این کشور وارد کرد. توفان «گوردون» دوشنبه صبح نزدیک «فلوریدا کیز» شکل گرفت و با بادهای 70 مایل بر ساعت همراه بود.

تحریم های آمریکا علیه ایران که قرار است از ماه نوامبر سال جاری میلادی بخش نفتی این کشور را تحت تأثیر قرار دهد هم بر بهای طلای سیاه تاثیر گذاشته است. یک کارشناس حوزه نفت در این خصوص اعلام کرد: «با حذف بیش از 1.5 میلیون بشکه نفت از بازار پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، پیش بینی می شود که قیمت طلای سیاه در هفته های آتی هم با افزایش همراه باشد.»

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا با وجود نگرانی ها از تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. قیمت طلا در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسیده بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1193.31 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار