مرد نقره‌اي كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي 2018 جاكارتاي اندونزي براي به دست آوردن نخستين سهميه المپيك آماده مي‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ در شرایطی که امسال هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر جاکارتای اندونزی با حضور کشورهای مختلف قاره کهن در رشته‌های متنوع به انجام رسید، از استان قم چهار ورزشکار در این دوره به میدان رفتند، در حالی که سه نفر آنها نخستین‌بار حضور در این رویداد بزرگ را تجربه می‌کردند.

بعد از بسته شدن پرونده بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی که با 20 مدال طلا، 20 نشان نقره، 22 مدال برنز و کسب رتبه ششمی ایران بعد از کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان همراه بود، اکنون ملی‌پوشان رشته‌های مختلف آماده رقابت‌های آسیایی و جهانی می‌شوند.

در بین 374 ورزشکاری که به نمایندگی از ایران اسلامی به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی رفتند، امیر مهدی‌زاده یکی از نماینده‌های ورزش استان قم بود که در رشته کاراته با حریفان حاضر در بزرگترین قاره جهان به رقابت پرداخت و سرانجام با نا داوری نشان نقره این بازی‌ها را کسب کرد.

ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم بلافاصله بعد از پایان بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی خود را مهیای حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌کندو امسال باید چهارمین حضور در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان را تجربه و برای کسب چهارمین مدال جهانی خود تلاش کند.

امسال چهارمین تجربه حضور در مسابقات جهانی کاراته پیش‌روی امیر مهدی‌زاده قرار دارد، رقابت‌هایی که آبان ماه امسال به میزبانی کشور اسپانیا به انجام می‌رسد و مهدی‌زاده بعد از تجربه مسابقات جهانی در کشورهای فرانسه، آلمان و اتریش، برای چهارمین بار در اروپا یک رقابت جهانی را تجربه می‌کند.

این در حالی است که پیکارهای 2018 کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا به واسطه اینکه کمتر از دو سال به بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال 2020 یعنی المپیک توکیو ژاپن باقی مانده، انتخابی بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود و امتیازات ویژه این رخداد بزرگ بر اساس عملکرد کاراته‌کاها توزیع می‌شود.

اما مهدی‌زاده پیش از اینکه راهی رقابت‌های قهرمانی جهان در اسپانیا شود، باید در یکی از مراحل مهم فصل 2018 لیگ جهانی کاراته‌وان به میدان برود، مرحله‌ای که کشور آلمان از آن میزبانی می‌کند و دهه سوم شهریور ماه در قاره سبز با حضور برترین‌های جهان به انجام می‌رسد.

 این مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان از اهمیت بسیار برخوردار است زیرا مهدی‌زاده قبل از اینکه در پیکارهای جهانی به دنبال سهمیه المپیک باشد، باید با کسب رتبه در لیگ جهانی کاراته‌وان بخشی از امتیازات ورود به المپیک را به دست بیاورد.

انتهای پیام /الف

کسب مدال نقره بازی های  آسیایی جاکارتا توسط ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم

برچسب ها: ورزشی ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار