کاهش شدیدحجم سفره‌های آب زیر زمینی در بافق/احیا و تعادل بخشی به سفره‌های آب زیر زمینی

رئیس اداره منابع آب شهرستان بافق گفت:بهره برداری‌های بی رویه و همچنین کاهش نزولات جوی در طی سال‌های اخیر باعث شده حجم آب سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ علی محمدی رئیس اداره منابع آب شهرستان بافق نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود منابع آب شهرستان گفت: دو علت عمده توسعه غیر اصولی و بهره برداری‌های بی رویه و همچنین کاهش نزولات جوی در طی سال‌های اخیر باعث شده حجم آب سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش یابد.

محمدی به برنامه‌های اجرا شده در جهت احیا و تعادل بخشی به سفره‌های آب زیر زمینی پرداخت و گفت: اجرای طرح خاموشی زمستانه، طرح ملی داناب و همچنین پروژه‌های جداسازی آب شرب از فضای سبز از جمله اقداماتی است که در زمینه حفظ منابع آبی صورت گرفته است.

محمد زاده رحمانی  فرماندار بافق نیز در نشست شورای حفاظت از منابع آب  با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی صرفه جویی مصرف آب در بین خانوار‌ها گفت: متاسفانه خشکسالی‌ها و روش‌های نادرست در برداشت آب و استفاده بیش از حد آب در بخش‌های مختلف در این شهرستان در چند سال اخیرموجب افت دو متری سطح آب‌های زیر زمینی شده است.

زاده رحمانی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در بهره‌برداری از آب در این شهرستان افزود: حفظ ذخائر آبی در شهرستان باید به صورتی باشد تا به سفره‌های آب زیر زمینی خسارت وارد نشود و نیز با تامین آب مورد نیاز در تمامی بخش‌ها رضایت بهره‌برداران از منابع آبی ایجاد شود.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب بافق با حضور فرماندار بافق، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد و جمعی از مسئولان عضو این شورا در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح های احیا و تعادل بخشی به سفره های آب زیر زمینی لازمه حفظ منابع آب بافق

برچسب ها: کم آبی ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.