نبی پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش 90 درصدی نرخ ذرت و کنجاله سویا صدای مرغداران را درآورد

یک مقام مسئول گفت: طی چند ماه اخیر قیمت کنجاله سویا و ذرت 85 تا 90 درصد در بازار افزایش یافته است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 400 تا 7 هزار و 500 و شانه ای 15 هزار تومان است.

به گفته وی هم اکنون هر شانه تخم مرغ 30 عددی با نرخ 15 هزار و 800 تومان در میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

نبی پور قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: اگر مشکل خاصی در بحث بیماری نداشته باشیم، قیمت تخم مرغ در بازار تغییری نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: کارتن و شانه تخم‌مرغ نایاب شد/ مرغداران سردرگم هستند


این مقام مسئول از افزایش 85 تا 90 درصدی نرخ کنجاله سویا و ذرت و 300 تا 350 درصدی سایر نهاده ها از ابتدای سال تا کنون در بازار خبر داد.

وی در شهریور سال گذشته نرخ هر کیلو ذرت 760 تومان، کنجاله سویا یک هزار و 380 و مکمل 6 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که امسال قیمت هر کیلو ذرت یک هزار و 200،کنجاله سویا 2 هزار و 500 و مکمل ها 21 هزار تومان است.

نبی پور با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ وجود ندارد، بیان کرد: در توزیع ذرت و کنجاله سویا هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تنها نوسان شدید قیمت ذرت و کنجاله سویا و سایر نهاده ها طی ماه های اخیر، صدای مرغداران را درآورده است و آنها را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ 6 هزار و 500 تومان بوده که با احتساب 10 درصد سود مرغدار،نرخ واقعی هر کیلو تخم مرغ 7 تا 7 هزار و 300 تومان است.

وی در پایان با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در بازار تصریح کرد: سال گذشته، قیمت جوجه یکروزه با بیمه 3 هزار و 200 تا 3 هزار و 500 تومان بود که امسال با افزایش 100 درصدی به 7 هزار و 100 تا 7 هزار و 300 تومان رسیده است.

انتهای پیام/

افزایش 100 درصدی قیمت جوجه یکروزه در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار