بوجاری ۷۶۰ تن بذر گندم در چهارمحال و بختیاری

تاکنون، ۷۶۰ تن بذر گندم در استان چهارمحال و بختیاری بوجاری شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسعود میرزایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز عملیات بوجاری در تاریخ ۶ مرداد ۹۷ تاکنون، ۷۶۰ تن بذر گندم در ارقام میهن، حیدری و پیشگام و ۶۸۰ تن بذر جو در ارقام جلگه و بهمن و در طبقات گواهی و مادری در استان بوجاری شده است.

وی افزود: گندم آبی گواهی شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ ریال، گندم دیم گواهی شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال، جو آبی گواهی شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال و جو دیم گواهی شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار ریال در کارگزاری‌های استان به فروش می‌رسد.

میرزایی پیش بینی کرد: تا پایان امسال، افزون بر یک هزار و ۲۷۰ تن بذر گندم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن بذر جو در طبقات مختلف شامل پرورشی، مادری و گواهی شده تولید و در سطح استان و کشور توزیع شود.

وی افزود: با دستگاه بوجاری می‌توان بذر را قبل از کاشت و برای دستیابی به محصول با کیفیت و عملکرد بالا، از علف هرز، آفات و مواد خارجی از قبیل: سنگ و کلوخ و ناخالصی‌های دیگر تمیز کرد.

به گفته میرزایی؛ عملیات بوجاری بذر گندم و جو در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری واقع در کیلومتر ۵ جاده شهرکرد به اصفهان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

بوجاری یک هزار و ۴۴۰ تن گندم و جو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.