مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت: بار‌ها در نشست‌های متعدد مشکلات افرادی که شناسنامه ندارند، مطرح شده، اما با توجه به تعدد مراجع تصمیم گیری نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

تعدد مراجع تصمیم گیری مانعی برای حل مشکل فاقدان شناسنامهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کیامرث صالحی نیا افزود: افراد بدون شناسنامه یا هموطنانی هستند که به دلایلی تا کنون موفق به دریافت شناسنامه نشده اند و یا افراد مشمول بند‌های ماده ۹۷۶ قانون مدنی و فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی.

وی ازدواج شرعی، اما غیرقانونی با اتباع بیگانه و کوتاهی زوجین در ثبت ازدواج را از جمله دلایل وجود افراد بدون هویت در کشور دانست و بیان کرد: این دلایل باعث شده امروزه هزاران نفر که در محدوده جغرافیایی ایران اسلامی زندگی می‌کنند از حقوق ابتدایی شهروندی خود محروم بمانند و به افراد بلاتکلیفی تبدیل شوند که درباره هویت ایرانی یا غیر ایرانی شان گفته‌ها و ناگفته‌های بسیاری وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، با تاکید بر لزوم چاره جویی برای حل مشکل هویت و تابعیت افراد، تصریح کرد: افرادی که درون مرز‌های جغرافیایی ایران سکونت دارند و بدون تابعیت مشخص هستند، می‌توانند با استفاده از هویت‌های جعلی برای امنیت کشورخطرآفرین باشند.

صالحی نیا گفت: با دستگاه‌های مربوط جلسات متعددی داشته‌ایم و خواستار شناسایی و اعطای مدرک هویتی به افراد بدون شناسنامه شده‌ایم تا به این ترتیب بتوانیم در مسیر ارتقا امنیت کشور گام برداریم و افراد را به رعایت قانون ملزم کنیم.

انتهای پیام/ب

مشکل افراد بدون شناسنامه حل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.