ریاحی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جلوگیری از احتکار کالا با تشدید در نظارت ها

رئیس واردکنندگان دارو گفت: دولت می‌تواند به جای پلمپ کردن انبار‌ها به نظارت و پیگیری‌ها مداوم از آنها روی بیاورد.

ضرورت نظارت دولت بر انبار‌ها باید بیشتر شودناصر ریاحی رئیس واردکنندگان دارو در گفت وگو با خبرنگار    صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از افراد بسیاری از اقلام را در انبار نگه داری می‌کنند تا آن را با قیمت گران‌تر عرضه کنند که این امر صحیح نیست و می‌تواند به اقتصاد کشور لطمه بزند،این اتفاقات در حالی رخ می دهد  که دولت با نظارت خود می‌تواند این کالا‌ها را با قیمت مناسب‌تر در بازار عرضه کند.


بیشتربخوانید: فعالیت بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در صنعت پوشاک/ فقدان دسترسی به مواد اولیه کارخانه‌ها را تعطیل کرد 


این عضو اتاق بازرگانی، با اشاره به اینکه دولت می‌تواند راهکار مناسبی برای توقیف انبار‌ها بکار گیرد افزود: دولت می‌تواند به جای پلمپ کردن انبار‌ها به نظارت و پیگیری‌ها مداوم از آنها روی بیاورد.همچنین می‌تواند نرخ مشخصی را برای آن‌ها تعیین کند و بر توزیع آن نیز با نرخ اعلامی نظارت داشته باشد.

به گفته ریاحی، آنچه که گفته می‌شود در فلان انبار دارو‌های احتکارشده بوده است واقعیت ندارد چرا که دارو قابل احتکار و گران فروشی نیست.

وی درپایان گفت: دولت با برنامه ریزی مناسب می‌تواند بصورت هفتگی یا ماهانه بر این انبار‌ها نظارت داشته باشد چرا که دقت و نظارت بر بازرسی این قبیل از انبار‌ها می‌تواند از احتکار کالا‌ جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دولت باید بصورت هفتگی بر انبارها نظارت داشته باشد

برچسب ها: اصناف ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار