امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ کدام از طرح‌های مربوط به شفافیت آراء و عملکرد نمایندگان رای نخواهد آورد

عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است هیچ کدام از طرح‌های مربوط به شفافیت آراء و عملکرد وکلای ملت رای نخواهد آورد.

هیچ کدام از طرح‌های مربوط به شفافیت آراء و عملکرد نمایندگان رای نخواهد آورداحمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش رد یک فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه امروز مجلس، گفت: متاسفانه هیچ کدام از طرح‌های مربوط به شفافیت آرا و همچنین عملکرد نمایندگان در مجلس رای نخواهد آورد.

وی با اشاره به توئیت خود اظهار کرد: بنده نوشته بودم که 15 امضا برای هر طرحی کافی است ولی بسیاری از مواقع نمایندگان یک طرح را امضا می‌کنند اما به آن رای نمی‌دهند، حتی آنها امروز به شفافیت آرای خودشان هم رای ندادند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: معمولا نمایندگان این گونه طرح‌ها را با اهداف خیرخواهانه امضا می‌کنند تا کار خوبی برای کشورشان انجام دهند اما به دلیل انتشار این امضاها در فضای رسانه معمولا برخی از نمایندگان از پخش این امضاها برای تاثیر بر افکار عمومی در حوزه‌های انتخابیه خود استفاده می‌کنند، ولی متاسفانه در زمان رای‌گیری در صحن به آن رای نمی‌دهند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح برای جلوگیری از این گونه رفتارها است، تاکید کرد: اگر یک فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان امروز تصویب می‌شد، مطابق آیین‌نامه یک ماه فرصت داشت تا در کمیسیون بررسی شود اما اکنون این طرح به صورت عادی بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی ذوالنوری نماینده مردم قم در بحث شفافیت هم اظهار کرد: این طرح درباره شفافیت حقوق، سفرهای خارجی، غیبت، تاخیر و ... نمایندگان است که با توجه به آنکه طرح یک فوریتی شفافیت آراء نمایندگان امروز رای نیاورده طرح دو فوریتی هم رای نخواهد آورد که متاسفانه نمایندگان اشتباه می‌کنند و باید اجازه دهند تمام امور شفاف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
باید شفاف سازی بشه