اجرای طرح کتاب درمانی برای مددجویان زندان ها در اردبیل

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: طرح کتاب درمانی برای مددجویان زندان ها با مشارکت کتابخانه های عمومی و زندانهای استان در حال اجراست.

اجرای طرح کتاب درمانی برای مددجویان زندان ها در اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در جلسه مشترک با مدیرکل زندان‌های استان اردبیل اظهار کرد: کتاب‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای هدایت اندیشه و تفکر خوانندگان، نقش مهمی در افزایش آگاهی و تغییر نگرش مخاطب دارند.

وی افزود: در طرح کتاب درمانی که با مشارکت زندان‌های استان اجرا می‌شود، کتاب ابزاری پیشگیرانه است که رویکرد‌های نوینی را به مخاطب خود ارائه می‌دهد تا با الگوبرداری از شخصیت‌های کتاب برای حل مشکلات واقعی خود در زندگی اقدام کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ضمن ابراز خرسندی ازمشارکت فعال و خود جوش روانشناسان علاقه‌مند در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: کتاب درمانی باید با ظرافت بسیار انجام شود و هرکسی نمی‌تواند عهده‌دار اجرای آن باشد به همین دلیل حضور روانشناسان علاقه‌مند در اجرای این طرح تأثیر بسیاری دارد.

عزیزخانی با بیان این که خواندن کتاب بیش از 68 درصد استرس انسان را کاهش می‌دهد تصریح کرد: رابطه معناداری بین مطالعه و کاهش جرم و جنایت وجود دارد و کشورهایی که سرانه بالایی در مطالعه وکتاب‌خوانی دارند زندان‌هایی خالی از مجرم دارند.

وی مددجویان زندان‌ها را بخش مهمی از جامعه دانست و گفت: مددجویان زندان‌ها باید به صورت ویژه در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه فرهنگی  مورد توجه قرار گیرند تا آسیب‌های اجتماعی در بین آنان و خانواده‌هایشان کمتر شود.  

انتهای پیام/ح

خواندن کتاب استرس انسان را کاهش می دهد

برچسب ها: کتاب ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.