ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی مددجویی در ۱۴ استان کشور

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی مددجویی در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم بازیان مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در نشست با مدیران کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به امضای توافق نامه سه جانبه مشترک بین کمیته امداد کشور، سپاه و بنیاد برکت درخصوص احداث 10 هزار واحد مسکونی روستایی مددجویان، اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی قرار است در 14 استان کشور که عمدتا استانهای مرزی هستند، احداث شوند.

وی ادامه داد: 350 میلیارد تومان اعتبار ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی مددجویان از محل مشارکت خود مددجویان، وام قرض الحسنه کمیته امداد و منابع سپاه و بنیاد برکت تامین خواهد شد.

مشاور رئیس کمیته امداد کشور سهم استان کرمانشاه را از این تعداد 450 واحد مسکونی روستایی اعلام کرد و گفت: اعتبار ساخت این تعداد واحد در استان کرمانشاه 150 میلیارد ریال اعتبار است.

بازیان همچنین با اشاره به رضایت مقام معظم رهبری، مسئولین و مردم از مجموعه اقدامات و خدمات کمیته امداد کشور، عنوان کرد: نگاه روشن، توانمند و امیدوار کننده ای نسبت به امداد در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه امداد برای حیات جامعه است، افزود: هیچ فردی در کشور ما نباید احساس کند که اگر فقر گریبانش را گرفت، کسی نیست که دادرسش باشد.

این مسئول موضوع مسکن را موضوعی مهم، جدی و اساسی در کمیته امداد عنوان کرد و یادآورشد: امام راحل(ره) همواره بر ساخت مسکن در جامعه تاکید داشتند و آن را حق آحاد مردم می دانست، لذا ما نیز از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد تا برای نیازمندان کشور مسکن بسازیم.

وی ساخت مسکن را از جمله خدمات ماندگار به مردم دانست و توضیح داد: باتوجه به مخاطراتی که در حال حاضر در حوزه مسکن در کشور اتفاق افتاده، در تلاشیم تا به مستاجرین کمک کنیم و در حوزه ساخت نیز کمک هایی در حد توان خواهیم داشت.

بازیان در ادامه به بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برنامه ای که برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله مددجویان در کرمانشاه اجرا شد یک مدل بازسازی برای سایر دستگاه ها در بحران هایی همچون زلزله است.

وی بابیان اینکه زلزله به فرصتی برای استان کرمانشاه تبدیل شد که آثار آن را بعدها خواهیم دید، عنوان کرد: در این زلزله 10 هزار واحد مسکونی مددجویان استان دچار آسیب شد که پنج هزار واحد آن از نوع تعمیراتی و پنج هزار واحد روستایی احداثی بود.

مدیرکل دفترتأمین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و 555 واحد روستایی و 583 واحد شهری را در برنامه عملیاتی داریم که نزدیک به هزار واحد آن آماده و قابل بهره برداری است.

 

انتهای پیام/د

زلزله 10 هزار واحد مسکونی مددجویان استان دچار آسیب شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.