رویکرد جوانگرایی در تیم ترکاشوند/ خودروسازان با ترکیب والیبالیست‌های تازه‌نفس

در حالی که پاسور تیم ملی والیبال امید به تیم پیکان پیوسته است، پشت خط‌زن تیم ملی جوانان نیز با این تیم تمدید کرد.

رویکرد جوانگرایی در تیم ترکاشوند/ خودروسازان با ترکیبی تازه‌نفسبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتقال سعید معروف از تیم پیکان تهران به تیم سیه‌نا ایتالیا یکی از تغییرات بزرگ تیم والیبال پیکان برای حضور در سی و دومین دوره لیگ برتر والیبال بود.

هرچند تیم پیکان با تغییر و تحولات دیگری در کادر فنی نیز مواجه شده و محمد ترکاشوند هدایت این تیم را عهده دار شده است، اما موضعی که مسئولان پیکان را نگران کرده بود، پیدا کردن جایگزین مناسب برای پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال بود.

محمد ترکاشوند که از همان ابتدا علی طلوع کیان را به عنوان یکی از دستیاران خود معرفی کرد، ابتدا برای پست پاسور از جواد کریمی دعوت کرد. بازیکنی که فصل قبل و در تیم کاله شاگرد طلوع کیان بود و به نظر می‌رسید از سوی این مربی به ترکاشوند توصیه شده است.

جواد کریمی بعد از حضوری 2 ساله در تیم کاله با تیم پیکان به توافق رسید و قرارداد خود را با مسئولان باشگاه پیکان به امضا رساند. بعد از اینکه جواد کریمی که سابقه پوشیدن پیراهن ملی در رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را داشت جانشین سعید معروف با تجربه شد تا مسئولان پیکان نشان دهند این بار به دنیال رویکردی جوانگرایانه هستند.

در پست پشت‌خط زن نیز تیم پیکان قرارداد خود با پشت خط زن سوم تیمش، یعنی پوریا یلی تمدید کرد. یلی که ابتدی قبل به عنوان سومین قطر پاسور با پیکان قرارداد بست، اما خیلی زود با درخشش خوب خود نشان داد توانمندی این را دارد که در تیم پیکان نمایش خوبی داشته باشد. یلی ستاره جوان تیم ملی والیبال ایران در رده‌های سنی مختلف بود و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به عنوان یکی از بازیکنان ارزشمند مسابقات دست پیدا کرد. این بازیکن در لیگ سی و دوم نیز در ترکیب تیم پیکان به میدان خواهد رفت و با توجه به دیدگاهی که از ترکاشوند و دستیارانش سراغ داریم، به نظر می‌رسد این بازیکن به عنوان قطر پاسور اول تیم پیکان در این فصل توپ خواهد زد.

در پست دریافت کننده نیز انتخاب ترکاشوند و دستیارانش، امیر حسین اسفندیار بود. بازیکنی که او نیز مانند جواد کریمی فصل قبل در تیم کاله توپ زد و همچنین در یکی دو سال گذشته به همراه تیم ملی نوجوانان و جوانان به افتخارات زیادی دست یافته است. این بازیکن ۲۰ ساله نیز با تیم پیکان به توافق رسید تا فصل پیش رو در ترکیب این تیم به میدان برود.

با توجه به این نفراتی که این فصل جذب تیم پیکان شده‌اند به نظر می‌رسد نگرش پیکانی‌ها در فصل پیش رو شکل و شمایل جوانگرایانه به خود گرفته است. البته در این بین نباید از این موضوع غافل شد که ستاره‌های والیبال ایران نظیر سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و ... این فصل به تیم‌های خارجی پیوسته‌اند و لیگ والیبال از ستاره‌های با تجربه خالی شده است.


بیشتر بخوانید:ترکاشوند سرمربی والیبال پیکان شد

اسفندیار و کریمی پیکانی شدند


انتهای پیام/

ماجرای حضور بازیکنان جوان در تیم پیکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار