نماینده ویژه سازمان ملل: بحران یمن راه حل نظامی ندارد

مارتین گریفیتس در کنفرانسی خبری تاکید کرد بحران یمن راه حل نظامی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در کنفرانسی خبری گفت: بحران یمن راه حل نظامی ندارد. برای اینکه هیئت‌های گفتگو کننده بتوانند خود را به ژنو برسانند ترتیباتی اتخاذ شده است.  

گریفیتس از دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و جنبش انصارالله خواست به صورت مستقیم با یکدیگر گفتگو و راه حلی درباره بحران یمن پیدا کنند.

او اظهار کرد: فرصتی برای موفقیت آمیز بودن رایزنی‌ها میان طرف‌های یمنی به دست آمده است. آنچه ما در ژنو اجرا خواهیم کرد مذاکره نیست بلکه رایزنی درباره بحران یمن است. این رایزنی‌ها میان طرف‌های یمنی بعداً به مذاکره مستقیم میان این طرف‌ها تبدیل خواهد شد. هدف ما اعتمادسازی میان طرف‌های یمنی و فعال سازی فرایند صلحی است که به مدت دو سال به حال تعلیق در آمده است.

مارتین گریفیتس گفت: طرف‌های یمنی درباره ورود واکسن‌های اطفال به کشور توافق کرده اند. ما برای آزادی بازداشت شدگان و پی بردن به سرنوشت ربوده شدگان می‌کوشیم تا از این طریق میان طرف‌های یمنی اعتمادسازی صورت گیرد. امیدواریم که طرف‌های یمنی در سالن واحدی گرد آیند هر چند که این امر در رایزنی‌ها امری مطلوب نیست.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در پاسخ به این سوال که علت تأخیر در رسیدن هیئت صنعا به ژنو چیست، گفت: ما داریم روی این مساله کار می‌کنیم و راهی برای حل این مشکل خواهیم یافت. تا آنجا که من اطلاع دارم طرف‌های یمنی برای شرکت در رایزنی‌ها هیچ پیش شرطی نگذاشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار