اصل دعانویسی در اسلام و حکم شرعی آن/ دعانویسی در اسلام به چه معناست؟

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از افراد آنقدر به دعانویسی ایمان و اعتقاد دارند که شبانه روز در حال مراجعه به دعانویس‌ها هستند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛دعا، دعانویسی، استخاره، سحر و جادو و از این قبیل مباحث، صحبت‌هایی است که در میان بسیاری از افراد مانند نقل و نبات است و برخی به آن آنقدر ایمان دارند که گا‌هی خداوند بزرگ را یادشان می‌رود و دست به دامان افرادی به عنوان دعانویس می‌شوند و برخی در نقطه مقابل اصلا چنین چیز‌هایی را باور نداشته و تنها به راز و نیاز به پروردگار خود می‌پردازند.

حال با این تفاسیر باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب به بررسی دعانویسی و اصل آن در اسلام و همچنین حکم شرعی پیرامون آن بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

دعانویسی در اسلام و حکم شرعی آن

دعانویس و دعانویسی

دعانویس شخصی است که با استفاده از نوشتن متون دعا بر روی اجسامی مانند قفل و کلید و کاسه و یا بر روی کاغذ ادعا می‌کند که می‌تواند مشکل مردم را حل کند. نوع این افراد شیادانی هستند که جنبه‌های شرعی را رعایت نمی‌کنند و در موارد زیادی دیده شده که به جای حل مشکل، مشکلات مردم را دوچندان کرده اند.


این مطلب را از دست ندهید: چطور می‌توانیم سحر را باطل کنیم؟/راهکار‌هایی برای ابطال سحر و طلسم


گاهی برخی از طلسم‌های شیطانی را به عنوان دعا به مراجعه کنندگان می‌دهند در اوایل شاید در ظاهر، شخص تاثیری در زندگی خود ببیند، اما پس از مدتی با ورود اجنه و شیاطین به زندگی آن شخص، مشکلات پیچیده دامن افراد را می‌گیرد!

بهترین راه برای حل مشکلات و کسب توفیقات، استفاده از دعا‌هایی است که از معصومین رسیده و علما بدان توجه کرده اند. کتبی مثل مفاتیح الجنان که بسیار در حل مشکلات تأثیر گذار است. نمازی بسیار پرفضیلت مثل نماز جعفر طیار می‌تواند نمونه‌ای از همین ادعیه باشد.

دعانویسی در اسلام و حکم شرعی آن

اصل دعانویسی در اسلام

آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان با بیان آیه‌ای از قرآن کریم درباره دعا، چنین می‌گوید:

قرآن کریم می‌فرماید: «ادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ؛

پروردگار خود را به زاری و نهانی بخوانید که او از حدگذرندگان را دوست نمی‌دارد.»


ببینید: چرا دعا می‌کنیم؟


(سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۵۵)

در این آیه شریفه خدای متعال بندگان را به مناجات و خواندن خویش فرا می‌خواند. نکته‌ای که وجود دارد این است که از واژه «رب» استفاده شده و این واژه نشان دهنده مقام ربوبیت پروردگار متعال است؛ یعنی انسان به این صفت پروردگار متعال توجه داشته باشد که اوست که پرورش دهنده است و تمام امور انسان به دست قدرت خدای متعال است.

نکته بعدی که از این آیه شریفه استفاده می‌شود، این است که خدای متعال به دعا و خواندن خدای متعال با حالت تضرع، خضوع و خشوع امر فرموده است، در سیره اهل بیت (ع) نیز دیده می‌شود که بکاء و خشوع در مناجات و دعا در رفتار آن بزرگواران دیده می‌شود.


این مطلب را از دست ندهید: آموزش دعانویسی و طلسم با حداقل 50 میلیون تومان


راوی نقل می‌کند که قطرات اشک پیوسته از چشمان مبارک حضرت جاری بود و ایشان در حال گریه، دعا می‌خواندند اما نکته‌ای که در دعا وجود دارد این است که همراه با زاری و ناله و تضرع به درگاه الهی باشد.

نکته دیگر که از این آیه شریفه استفاده می‌شود، این است که می‌فرماید خدا را در خفا و پنهانی بخوانید، در سیره اهل بیت (ع) نیز می‌بینیم که مناجات‌های آن حضرات (ع) غالبا در نیمه‌های شب بوده است. در ادامه آیه شریه می‌فرماید که خدای متعال معتدین را دوست ندارد. واژه «معتد» به معنای کسی است که تعرض و تعدی می‌کند.

این که در این آیه شریفه فرموده: «خداوند معتدین را دوست ندارد.» بیان کننده این نکته است که شخص دعاکننده باید دعا را با حالت التجاء بخواند و دعا برای مقاصد ناصحیح نکند؛ لذا در روایات آمده است که علیه دیگران دعا نکنید، دعا علیه دیگران یکی از مصادیق اعتداء است. دعا باید در جهت مصالح شخصی و در جهت مصالح امت اسلامی باشد.

انسان نباید دعای شر کند و دعای شر یکی از مصادیق اعتداء است و انسان باید همواره خواسته‌های خیر داشته باشد، در روایات آمده است که یک دعای پنهانی برابر هفتاد دعای آشکار و علنی است.

خدای متعال در آیه شریفه دیگری از قرآن کریم می‌فرماید:

«وَلاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ.

و در زمین پس از اصلاح آن فساد مکنید و با بیم و امید او را بخوانید که رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است.»

(سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه ۵۶)


بیشتر بخوانید: استخاره برای انجام احکام شرعی واجب و جایز نیست


نکته‌ای که در این آیه شریفه وجود دارد، این است که کسانی که اهل دعا هستند، اهل فساد نیستند و در واقع اهل دعا، مصلح هستند، همچنین می‌فرماید که خدا را با بیم و امید بخوانید؛ یعنی دعاکننده نباید با حالت طلبکارانه خواسته‌ای از خدا طلب کند، بلکه با حالتی بین خوف و رجاء به درگاه الهی دعا کند و از او طلب حاجت کند.

دعانویسی در اسلام و حکم شرعی آن

انسان دعاکننده نباید از رحمت الهی مأیوس باشد؛ چون یأس از رحمت الهی از گناهان کبیره است که به مرتکب شوندگان این گناه، وعده عذاب داده شده است، قرآن کریم می‌فرماید: «وَلاَ تَیْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ؛ و از رحمت خدا نومید مباشید، زیرا جز گروه کافران کسی از رحمت خدا نومید نمی‌شود.» (سوره مبارکه یوسف، آیه شریفه ۸۷)

انسان باید حالت اعتدال در برابر خدای متعال داشته باشد، هم از نافرمانی و عذاب الهی بیم داشته باشد و هم به رحمت الهی امیدوار باشد، البته در روایات آمده است که انسان دعاکننده باید به اجابت الهی اطمینان داشته باشد.

دعا دو مرتبه دارد، یک مرتبه دعا، معاشقه با پروردگار است؛ یعنی عبد با مولای خودش عاشقانه مناجات بکند که این مرتبه عالی دعاست، بنده در مراتب بالای دعا اصلا چیزی از خدای متعال طلب نمی‌کند؛ چون بی نیاز است و خودش را از عوامل مادی بی نیاز می‌بیند، رضوان و رضایت الهی برترین چیزی است که چنین بنده‌ای از خدای خودش طلب می‌کند و تنها به فکر رضای الهی است.


این مطلب را از دست ندهید: دعای باز کردن بخت شگرد جدید کلاهبرداران


بخشی از دعا‌های اولیاء الهی از سنخ این دعاهاست، امیرالمؤمنین علی (ع) به خدای متعال عرضه می‌دارد که خدایا اگر من تو را عبادت می‌کنم، از روی ترس از جهنم نیست، به شوق بهشت هم تو را عبادت نمی‌کنم، بلکه از آنجا که تو را شایسته عبادت یافته ام، تو را عبادت می‌کنم.

مرتبه دوم دعا، طلب حاجت از پروردگار است، اصل مسئله دعانویسی مورد تأیید اسلام است، در زمان اهل بیت (ع) افرادی به آن بزرگواران مراجعه می‌کردند و برای نیاز‌های مختلف مادی و معنوی خودشان از آن حضرات (ع) کمک می‌خواستند و ائمه (ع) نیز به آن افراد دعای خاصی می‌دادند.


دانلود کنید: نرم افزار پرفضلیت آیت الکرسی


گاهی ائمه (ع) به افراد، دعا برای شفای بیماری خاصی می‌دادند؛ لذا اصل دعانویسی البته اگر توسط شخص مهذب و خودساخته‌ای صورت بگیرد، مورد تأیید است. اگر بنده، مطیع محض پروردگار باشد، خدای متعال به او عنایت خاصی می‌کند، حدیث قدسی داریم که خدای متعال فرموده است: «عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی؛ بنده من، مرا اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار دهم.» بالاترین منصب رسول اکرم (ص)، عبودیت ایشان بوده است؛ لذا زمین و آسمان، گوش به فرمان حضرت رسول (ص) بوده است.

دعانویسی در اسلام و حکم شرعی آن

نظر مراجع پیرامون دعا و دعانویسی

آیت الله خامنه ای:

۱. دریافت یا پرداخت مبلغی به عنوان اجرت نوشتن دعا‌های وارده اشکال ندارد.

۲. اگر دعا‌ها از ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نقل و روایت شده باشند و یا مضامین آن‌ها حق باشد، تبرّک جستن به آن‌ها اشکال ندارد. همانگونه که تبرّک جستن به دعا‌های مشکوک به این امید که از معصوم (علیه‌السلام) باشند، اشکال ندارد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی:

۱. نوشتن دعا‌هایی که از حضرات معصومین (علیهم السلام) رسیده و در کتب معتبر موجود است، اشکالی ندارد. ولی دعا نویسی حرفه ای، که شغل افراد سودجوست، صحیح نیست و غالب کتاب‌هایی که به آن استناد می‌کنند، اعتباری ندارد.


بیشتر بخوانید: احکام شرعی فال‌گیری


۲. این امر اگر چه ممکن است، ولی شرعا جایز نیست، و بسیاری از مدّعیان آن افرادی دروغگو یا خطاکارند و فال گیری از خرافات است و گرفتن پول برای گرفتن فال جایز نیست.»

آیت الله صافی گلپایگانی:

 نوشتن دعا‌هایی که با دلیل معتبر از ائمه معصومین علیهم السلام نقل شده و اجرت گرفتن در مقابل آن، اشکال ندارد، ولی مراجعه به فالگیر‌ها یا دعانویسانی که به صورت‌های مختلفه از منابعی که اعتبار شرعی ندارد نقل می‌کنند یا می‌نویسند جایز نیست و پول گرفتن اینگونه مال به باطل و حرام است. والله العالم»

 آیت الله علوی گرگانی:

دعا نویسی از نظر شرعی اشکال ندارد، ولی فال گیری و جن گیری مورد تائید نیست، ولی دعانویسی که فعلا در مملکت ما رواج دارد و بیشتر افراد کلاهبردار به این امر مشغول هستند جایز نیست، زیرا بسیاری از آن‌ها معلومات کافی در این امر ندارند و گرفتن چنین پول‌هایی هم خالی از شبهه نیست و ما نباید خودمان را در معرض سوء استفاده اینگونه افراد قرار دهیم.»

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، عفاف و حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۵:۴۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
سلام دوستان به منم کمک کنید منم 22 ساله ازدواج کردم صاحب خونه نمیشم دیگه تازگیها خسته شدم میگم برم پیش دعا نویس ولی میترسم منم راهنمایی کنید التماس دعا سه تا دختر دارم مستاجری سخته البته به لطف خدا یه زمینی داریم که باید فروش بره بتونیم بخریم ولی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
همه درست میگید توکل فقط بخدا هستش ولی برید ببینید شاید واقعیت باشه شما کی هستید ک قضاوت میکنید .
Afghanistan
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سلام. نظر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
amperatwr
۱۵:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
طلسم این چیزا واقعیت داره یه یسری مشکلات ومریضی ها با دکتر حل میشه که فقط میتونه جسم انسان را کنترول کنه ودرمان کنه واون هم علمی که خدا بهش داده یه سری مشکلات روحی هستن که این کار دکتر نییست کار یک عالمه اونم مثل دکتره ولی نه هر عالمی عالمه خدا بهمون عقل داده میتونیم ارش استفاده کنیم اگه خدا هست پس چرا دکتر هست اگه خدا هست چرادقران وعالم هست گفته شما هم میتونید خودتونو درمان کنید ولی علمشو نداریم پس باید نزد کسی بریم که علمشو داشته باشه .پس یادت باشه هرچه تودنیا پیش میاد واقعیت داره بستگی داره شما ازطرز فکری بهش نگاه کنید .عزیزانی هم که اعتقاد دارن به خدا وقران میتونم .کمکشون کنم مشکلشون حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
بهشت
۰۳:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا یکم فکر نمیکنید
کجای قرآن نوشته دعا بنویس
مدام به پیامبر میگه قل ... بگو بگو بگو
هبچ جا نگفته بنویس .
دعا نوشتن اشتباهه
خدا اگه صلاح بدونه بهتون میده
من خودم ۳ تا بچه هامو از دست دادم .یکیشون ۵ روزش بود .نمیرم سمت دعا نویس
میگم خدا بخواد میبخشه
اون بچه ای که با دعای دعانویس بخواد داشته باشم هموتدبهتر نباشه
جلو حکمت خدا سجده شکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمتون گرم همینه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۴۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام اول از همه خدا به دعا نویس ها اعتقاد ندارم همشون هم پولکی هستن درآمد هم دارن روزانه چه درآمدهای نجومی
حرز امام جواد بهترین وکامل ترین دعاست منبع معتبری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
همشون مثل هم نیستن من یکی میشناسم و چندبار رفتم پیشش و خداروشکر مشکلم که خیلی جدی بود حل کرد حتی به خونمونم بدون هیچ چشم داشتی اومد و خونه رو از دعاهای احتمالی پاک کرد من که خیلی بهش اعتقاد دارم چون هم مومن وهم پولکی نیست و حتی بار اول که میری پیشش مشکلت قبل از خودت میگه خواستم بگم دعانویس خوب هم هست که برای رضای خدا کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستان.. چرا انقد خودتونو اذیت میکنید.. حرز امام جواد داشته باشید و توکلتون به خدا باشه، نه دعا و جادو میشید نه چشم میخورید.. اگر هم سحرتون کرده باشن باطل میشه..، میتونید نظر آیت الله بهجت درباره ی حرز امام جواد رو تو گوگل سرچ کنید.. ایشون هم به همین مساله اشاره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
فقط خدا فقط خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
شما را بخدا خدا را فراموش نکنید این خرافاتا را بریزید دور خدا می‌گوید از من بخواهید تا اجابت کنم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سلام علیکم با تشکر از مدیریت سایت خداوند متعال حافظ حضرتعالی وخانواده محترمتان ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۸:۰۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشی میخواستم بدونم من بخوام خونه مادریم بخرم خوب یا نه ممنون میشم جواب بدیدن
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۸:۰۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشی میخواستم بدونم من بخوام خونه مادریم بخرم خوب یا نه ممنون میشم جواب بدیدن
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۲۳:۱۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام
دوستان برای دعا نوشتن برای طرف مقابل اسمی ک داخل شناسنامش هست ملاکه یا اسمی و ک صداش میزنن ؟
ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۸:۰۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام میشه بگین من خونه مادریم بخرم خوبه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام اسمی که صداش میزنم ملاکه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۲:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۳۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام علیکم خدمت بزرگواران ۹۸درصد دارند کلاهبرداری می کنند واقعاً گناه هست وقتی خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام وقرآن مجید داریم ‌خداوند ما را اشرف مخلوقات آفریده چذابه جن و شیطان یا از آنها کمک بخواهیم دعانویسی با آیات قرآنی مشکلی ندارد ولی متاسفانه عده‌ای توجه نمی کنند نقاشی کشیده یا فتوکپی از دعا دست مشتری می دهند گناه نیست علوم غریبه که حضرت علی استادش هست نباید مورد بی احترامی قرار بگیرد خدا وکیلی بی احترامی به این علم خانواده ها را نابود کرده و می کند هم شنیده ایم وهم دیده ایم خداوند متعال خودش دو چشم بینا داشته وما را هم چشم باز آفریده او کارهای ما را می بیند نکنیم کاری که ضربه اش را بخوریم حداقل از آیات قرآن کریم استفاده کنید تا خداوند متعال هم کمک کند تا مشکل به اذن خودش برطرف شود امروزه در فضای مجازی واقعاً خیلی سواستفاده می کنند دعای تضمینی انگشتر موکل دار وغیره دعانویس باید اذن استاد داشته باشد نه هر کسی با یک کتاب خودکار کاغذی دست مردم بدهد و مردم را به خدا پیامبر اسلام دین مذهب به همه بدبین کند نکنیم ای کار راه توان دارد هم در این دنباه وهم در آخرت خداوند متعال همه ما را به راه راست هدایت کند ان شاالله دعانویس شغل انبیاست و بهترین حرز ها را هم داریم حرز حضرت امام جواد علیه السلام وغیره خداوند متعال در روزقیامت بهشت اعلا نصیب تمام رفتگان شما بزرگواران کند ان شاالله قضایی عنبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
من یک سوال داشتم من ۲۰ ساله عاشق یه خانومی بودم و اینقدر دوستش داشتم که فکر کردن به ازدواج با یکی دیگه دیوونم می‌کرد اما متاسفانه یک سرس مشکلاتی پیش اومد که دیگه بهم محل نمیذاشت و چند روز پیش هم با یکی دیگه ازدواج کرد بیشتر از سر لج بازی این کار کرد.الان من یک دعانویس میشناسم که میتونه با دعا اونا رو از هم جدا کنه و طلاق بگیرن به نظر شما این کار من درسته واقعا جز اون هیچکس تو دنیا اینقدر دوست ندارم و میدونم بدون اون آیندم تباه و ن کارم میمونه و ن خونه و زندگی که به امید ازدواج با اون ساختم به نظرتون چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام من رفتم پیش یه دعانویس دعای رزق و روزی کردم پولم خوب دستم اومد وام گرفتم راحت، ولی خداشاهده به هشت نه ماه نکشید به خودم اومدم پولم نیست و نابود شد و الانم باید بشینم قسط وام بدم. زندگیم راحت ع سال افتاد عقب بدبختم کرد. رفتم دعا رو انداختم دور به خدا متوصل شدم. واقعا در عین ناباوری پولم نیست شد. دیوونه شدم که چرا انقد راحت پولو از دست دادم. ولی میدونم پشت تمام اینا یه خدایی هست که پدر آدمو درمیاره. دعا نکنید که در بلند مدت نابود میشید بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
این صفحه پر از غلط املائی رو کدوم یکی از بیننده ها خوب متوجه شدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره رضایی
۱۶:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام .‌دوستان . پدرشوهر من به مدت ۳ساله دعانویسی میکنه سوادشم زیاد نیس . دعا مینویسه از یک میلیون به بالا . ازبس مردم ناراضی نفرینشون گریبانمونو گرفته . همش مشکل . از یه چاله درمیایم میفتیم تو چاه . همش بدبختی بی پولی بیچارگی . قبلش خوب بودیم‌ باید چیکار کنیم که جمعش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من میخام دعای زبون بند انجام بدم واسه پدرم گناه هست ؟ یا ن دعای قرانی هیچ گناهی ک نیس
Iran (Islamic Republic of)
یا ابا صالح(عج)
۰۵:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام دوستان
تمام دعاهایی که دعا نویسا برای محبت مینویسند جنبه شیطانی دارد یعنی حتی اگر آن شخص مورد نظر سمت ما جذب شود در نهایت مشکلاتی بینمون به وجود میاد که شاید قابل حل نباشد
حواستون باشه
دارم از تجربیات دیگران میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگر دعانویس برای نوشتن دعایی از شما پول یا کالایی تقاضا نکرد. آن دعا درست است و ایشان برای رضای خدا و خدمت به مردم این کار را میکند . اما اگر پول گرفت و یا چیزی طلب کرد این دکان است برای خالی کردن جیب مردمان ساده دل و بیسواد. هرچی مردم ساده تر و بیسوادتر هزینه دریافتی دعانویس بیشتر و میلیونی تر.
Iran (Islamic Republic of)
النا
۰۰:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
همش دروغه ب جا این کارا خدا رو بپرستین خرافاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام من یه فال گیر کلاهمو برداشت نزدیک 10 میلیون ازم پو ل گرف الکی گف طلسم دای بختت بسته اس از این حرفا حالا من چکار کنم دعانویس قرانی خوب میخام
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۱:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام علیکم هر کسی به برادر و خواهر گرفتار خود کمک کند مسلمان واقعی هست کمک به مردم با کتاب قدیمی اصل اردبیل نمین عنبران سفلی جنب مسجد جامع از ساعت ۱۴ به بعد مراجعه کنید با کمک الله وائمه اطهار مشکل شما برطرف می‌شود فقط خدا به اذن خداوند متعال
Iran (Islamic Republic of)
ميرهدايت
۱۶:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
ازنظربنده ازحرف ابجد خانم بخت شمارابستند ازنزديك خوتان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
چی بگم اما من باعنایت پروردگاربه خیلی ا کمک کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بهترین دعا خدمت صادقانه به مردم هست وحق مظلوم را از ظالم گرفتنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۴۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام من شوهرم 7 ساله دنبال پول حرام میرود زندگیمون خراب شده هرکار میکنم نمبشه تورو خدا کمکم کنید بقران هر کار کردم نمیشه
France
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام، شمارو به خدا قسم میدم راهنماییم کنین، دیگه خسته شدم
من یه دختری هستم که از نظر ظاهر خانواده چیزی کم ندارم، خواستگار هم زیاد دارم، ولی ازدواجم سر نمیگیره،
اگه یه نفر به دلم بشینه بلافاصله همه چی بهم میریزه و خاستگارام که قبلش راضی بوده، کلا منصرف میشه،
درست بعد از اینکه دلم راضی میشه، خواستگار پشیمون میشه،
توروخدا راهنماییم کنین دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام ابتدا باید بررسی متافیزیکی بشید و در نهایت برای بخت و ازدواج دستورات قرآنی و احادیث واردمعتبر وجود داره. میتونم کمک کنم در این زمینه و اساتید را معرفی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
با سلام خدمت شما.دعای حل مشکل شما اول دست خداوند است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام ستاره نحس در طالع داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
در مورد وجود جن عاشق در زندگی تون تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۱:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
من مدته سه ساله مریضم .به هردکتری میرم دردمومتومهونمیشه میگه شکرخداخوبی الکی میگن میگرن به والله علی سه ساله نتیجه نمبینم ۲۴ساعت سرم دردمیکنه موندم.ن میمیرم خوب شم ن دردم تموم میشه ۲۴ساعته خداگریه میکنم خدایاچه کارکنم کمکم کن بکوش منوتموم شه ولی نمیمیرم به دعانویسم رفتم‌گفتن سحری اونم گرفتم اثرنداشته توروخدااگه کسی راه بلده کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۷:۳۶ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
برو زیارت امام رضا از آقا شفاتو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ازراه طب سنتی ومراجعه به طبیب حاذق ان شاءالله درمان میشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام روغن بنفشه بر پایه کنجد بگیر هر شب دوقطره در بینی بچکان وبه پیشانی بمال خوب میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظرم بعضی موقع ها دعا نویسی ها راستی اعتقاد دارم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي
۱۸:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشيد يه مدت هست عاشق خانمي شدم و خيلي دوستش دارم چندبار بهش پيشنهاد براي ازدواج دادم اما اون رد كرده ولي من دل باخته اون شدم هر وقت كه ميبينمش بيشتر جذبش ميشم از طرفي هم آدم خجالتي هستم و دوست ندارم زياد اصرار كنم بهش در كل موندم چطور ميتونم اونو متقائد كنم و جذب خودم كنم لطفا راهنمايى كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۱:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام.خدمت همه دوستان عزیز
درست است طلسم و سحر و جادو صحت دارد ،مخصوصادر ازدواجهای دهه ۹۰ تاکنون آن هم فقط بدلیل اینکه در جامعه امروز ما در خانواده‌ها طمع و چشم در چشمی ،حسادت حسودی ،، اوج زیادی گرفته است در کلیه زمینه ها ،
حالا اینجانب از همه دوستان خواهش میکنم که برای باطل کردن طلسم و سحر ،فقط :۱_نماز اول وقت ۲_قرائت آية الکرسی ۳_ قرائت چهار قل ۴_ قرائت حرز امام جواد علیه السلام را همیشه اینها را انجام دهید تا به امید پروردگار رفع شود
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۲۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
سلام درود احسنت
Iran (Islamic Republic of)
98شیر
۱۴:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدا همه را به راه راست هدایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۴:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام . این خانم و خودم قبول دارم مشکل منو حل کردن مدیونشون هستم .
برای بازگشت معشوق میخاستم ک کارشون عالی بود .در عرض 13 روز مشکلت و حل میکنه
و کارش هم تضمینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایدی چیزی دارین ازشون؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام. من اعتقاد چندانی ندارم. ولی مادرم اعتقاد داره. ازتون کمک میخوام راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
سال افسانه
۲۳:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیرشرمنده اقامیشه برامن احصارهمسرم روبزنین برگرده یک ماه رفته دوبارامده سرزده وبارفته البته من زن دومم منوبایه دختربدونه خرچی گداشته به امان خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام
چندجا مراجعه کردیم بهم گفتن واسه من و نامزدم دعای دل سیاهی نوشتن نامزدم موقعی که حتی بهم فک میکنه دچار سردرد شدیدی میشه موقعی که کنارشم یا بهش نگا میکنم از سردرد نمیتونه تحملم کنه دکتر هم رفتیم میگه هیچ مشکلی نداره خواهش میکنم اگر کسی کمکی از دستش برمیاد کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام برای من رعای بد زیاد میشود به صورتی که در هر شهری بروم مثل پلنگی شده و به دنبال است من کتابی ندارم ولی همیشه عده ای در اطراف من هستن که از من طلب گنج میکنند به صورت درخواست که واستشان جن است سحر های زیادی نیز میکنند بارها برا کشتن من به وصیله ای جن به قلی یا سر حمله ور میشوند یا چیزهای برای برین سر تا حالا پیش قاظی شهر نرفتم ولی نمیدانم رفتنم باعث دستگیری انها میشود یانه چون من را از کار و زندگی انداخته اند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
درود بر همه برای ابطال سحر بنظرم به کسی مراجعه کنین که سیستم های قدرتمند انرژی جاوا داشته باش خودم مراجعه کردم و خوب جواب داده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تنها خداست که بر همه چیز آگاهست خدایا از شرح شیطان و شیاطین فقط به تو پناه میبرم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام من خواهرهمین جور شده جوری که اصلا تواین عالم نبود واصلا انسان نمیدید فقط اجنه میدید که اذیتش میکردن دوماه اینجور بود اگه یک لحظه ولش میکیردیم خودشو میکشت یا گوشش میکند یا بینیشو که میگفت بیا گوشم بدمتون راحتم بزارید برید خیلی میزدنش تابیهوش میشد تا وقتی بردیمش پیش یک ملایی که تو استان کرمانه شهرستان زرند شهر دشتخاک که هتو نگاهش کرد فهمید چشه سفره انداخت هرچه دعا درست کرده بودن ازش دراورد جلورومون وخداروشکر الان خوبه
Iran (Islamic Republic of)
پریسا.ح
۰۱:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام آقای محترم...
برای خانومتون باید بگم که سحر و جادو و اینجور چیزا کاملا خرافات.لطفا به یک روانشناس یا روانپزشک مجرب مراجعه فرمایید رفتن دنبال باطل کردن سحر و جادو وقت هدر دادن.خانوم شما دچار توهم و خیال بافی بیش از اندازه در گذشته یا آینده شد سعی کنید اونو به زمان حال برگردونین.با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
باقرپاکباز
۲۲:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
رازی هستم خیلی اعتقاد دارم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
خداوند میفرمایند که من از رگ گردن به شما نزدیکترم
پس هر چه میخواهید بخواهید از کمترین چیز تا غیر ممکن ترین خدا بخشنده ومهربان است
رمال فالگیر ......همه دروغ هستند
Iran (Islamic Republic of)
صادق گلوی
۱۹:۳۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام همسرم با دعاهای بیجا مریض شده
در حدی ک وقتی حالش بد میشه شروع به گریه با صدای بلند میکنه
خودشو گاز میگیره
با مشت میزنه تو سرش
و خیلی کارهای دیگه
خیلی براش ناراحتم تو رو خدا اگه میتونید براش کاری کنید کوتاهی نکنید
درسته باید دست ب دامن خدا بشیم ولی الان حدودا یک ساله به این درد گرفتاره اگه راهی داره راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۱۵:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
با عرض سلام بنده ی حقیر با الطافی که از پروردگار کسب کرده م میتونم مشکل همسرتون رو مرتفع کنم ...
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۱۵:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
هو الله الذی لا اله الا هو ...
Iran (Islamic Republic of)
God
۱۹:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
من نه عالمم نه تخصص دارم ولی این چیزا، قران هست امامان وراهنمایهاشون هستن پیغمبر هم فمود هرچیزس که باقران سازگار نباشه وبه ما نسبت دادند بدونید دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز برای خانوم شما یا دعا گرفتن یا دعای نابجا گرفته ای... در هر صورت جن در وجود ایشون رخنه کرده تنها کاری که باید کنی به یک فرد بسیار مجرب رجوع کن و یک دعای ابطال السحر بگیر ان شاالله به امید خدا خوب میشن. از اول نباید پیش اینها میرفتی حالا هم که رفتی فقط همونا میتونن کارو درست کنن
Germany
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
بنای بر قرآن کسی نباید بگه سنی یا شیعه ببین گاهی اوقات ما اون چیزهایی را که نباید بگیم میگیم.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام درود بزرگوار شیعه و سنی با هم بردار هستند خدا یکی قرآن یکی قبله یکی پیامبر یکی یکماه رمضان با هم روزه می گیریم عید فطر یک روز باهم ،،، عید قربان یک روز امامان یکی همه اش یکی نباید به تفرقه افکنی دشمنان اسلام و دشمن مشترک این دو مذهب گوش و تن داد به اذن خداوند دشمنان اسلام نابود شدند وکم شدند ما هفته وحدت داریم وباهم مشترک به خوبی و خوشی زندگی می کنیم
آخرین اخبار