نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ؛

تاکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در همایش بزرگ تشکل‌های دینی در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با تاکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم گفت: تبلیغ و تشویق به تدبر و فهم قرآن، بیان احکام شرعی در منبر‌ها و طرح مسایل شرعی در جلسات از جمله وظایف خطیر روحانیون در این ایام به شمار می‌رود.

وی افزود: ماه محرم فرصت بزرگ تبلیغی برای روحانیون، علما و مداحان به شمار می‌آید و باید برای نشر آموزه‌های متعالی اسلام امسال دست به دست هم دهیم و برای اولین‌بار عزاداری‌های ماه محرم را از مساجد آغاز کنیم.

وی از هیات امنای برخی مساجد انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه هیات امنای مساجد به هیات عزاداری میدان نمی‌دهند موجب می‌شود آن‌ها به ساخت حسینیه‌ها روی آورند، در حالیزکه باید فضایی فراهم شود تا کودکان و جوانان نیز حضور پررنگی در مساجد داشته باشند.

آل هاشم با بیان اینکه در کشور ما فرصت‌های تبلیغی فراوان وجود دارد، افزود: ایام فاطمیه، ایام محرم و ماه مبارک رمضان زمینه نشر دین اسلام را فراهم می‌کنند و در این ایام فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم است به همین خاطر باید محتوا‌های سازنده و اثرگذار در این ایام عرضه شوند.

آل هاشم، حمایت از دین، اسلام و نظام در جایگاه خود را امر به معروف ارزیابی کرد که برای همه لازم است و تبری جستن از دشمنان نظام جمهوری اسلام بهترین نوع از نهی منکر است.

وی ادامه داد: اگر نهضت عاشورا هر سال پررونق‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشه برگزار می‌شود به واسطه هیات‌ها و دسته‌جات حسینی است و این هیات‌ها هستند که نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه داشته اند. 

 

انتهای پیام/ش

عزاداری های محرم از مساجد شروع شود

برچسب ها: تفسیرقران ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.