برگزاری جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس

هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از آغاز ثبت‌نام واحد‌های تولیدی و خدماتی برای حضور در هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس خبر داد.

وی اظهار داشت: ثبتنام در هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس از ۱۰ شهریورماه آغاز و تا ۳۱ همان ماه ادامه دارد و واحد‌های تولیدی، خدماتی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و ... می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.jhmfars.ir نسبت به ثبتنام در هشتمین جشنواره اقدام و برای کسب عنوان ارزشمند حامی حقوق مصرف‌کننده در این ارزیابی شرکت کنند.

همتی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد رقابت سالم در بین مجموعه‌های تولیدی و خدماتی، کیفیت بخشی به تولیدات و خدمات آنها، ایجاد رونق کسب و کار در صنعت و اعتلای اقتصادی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره و عنوان کرد: داشتن نشان تجاری (برند) مستقل، داشتن پروانه بهره‌برداری و یا مجوز فعالیت، داشتن مجوز‌های بهداشتی (پروانه ساخت و نشان ایمنی و سلامت برای واحد‌های مشمول)، دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران (تولیدات مشمول استاندارد اجباری)، نداشتن حکم قطعی در شعب تعزیرات حکومتی و یا سایر مراجع ذیصلاح در یک سال گذشته، گستره توزیع کالا و خدمات در محدوده استان از جمله شرایط جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس است.

همتی با تاکید بر این موضوع که ملاک انتخاب واحد‌ها در این جشنواره کسب امتیاز لازم از شاخص‌های ارزیابی است، افزود: رعایت ضوابط تعیین و اعلام قیمت، درج و اعلام قیمت به صورت کاملا شفاف، کاهش قیمت تمام شده و انرژی مصرفی، دارا بودن شرایط کیفی کالا و خدمات مطابق با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی، بسته‌بندی بهداشتی و مناسب، تنوع و نوآوری، فعال بودن واحد طرح و توسعه، دارا بودن واحد رسیدگی به شکایات مشتریان، جبران خسارت احتمالی برای مصرف‌کنندگان، داشتن واحد اندازه‌گیری رضایتمندی مشتریان برخی از شاخص‌های ارزیابی است.

وی با بیان اینکه مردم بهترین داوران این جشنواره هستند، اظهار داشت: تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات می‌توانند در این جشنواره حضور یافته و اجازه دهند مشتریانشان نظرشان را درباره آن‌ها مطرح کنند، زیرا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد امتیاز ارزیابی به نظرسنجی‌های میدانی از مردم اختصاص دارد و واحد‌هایی که ۷۰ درصد رضایت مردم را کسب نکنند از گردونه رقابت جشنواره حذف می‌شوند.

وی با اشاره به ۹ اسفندماه (روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان)، گفت: هشتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس نیز همچون سال‌های گذشته، اسفند‌ماه امسال در شیراز در آیینی باشکوه با حضور مسئولان کشوری، استانی و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار